رونمایی از قطار سریع‌السیر هانگژو/ ۳۵۰کیلومتر بر ساعت با امکانات خاص!

کشور چین در آستانه بازی‌های آسیایی هانگژو، از قطار سریع‌السیری ویژه‌ای برای تسهیل ارتباط بین شهر‌های میزبان این رویداد رونمایی کرد.

image_pdfimage_printچاپ خبر

 در فاصله دو ماه تا آغاز بازی‌های آسیایی، قطار سریع‌السیر «فوکسینگ» که به طور ویژه برای این رویداد ساخته شده از خط مونتاژ خارج و وارد فعالیت شد.

انتظار می‌رود این قطار که حداکثر سرعت آن به ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد، بین شهر‌های هانگژو، نینگ‌بو، وِنژو، جینهوا، شائوشنگ و هوژو در استان چجیانگ تردد کند.

بیس از ۵۷۸ مسافر می‌توانند از این قطار که از هشت واگن تشکیل شده است، استفاده کنند. شعار‌های بازی‌های هانگژو ۲۰۲۲، نماد‌ها و تصویرنگار‌های این رویداد روی بدنه قطار نقش بسته است.

از جمله ویژگی‌های خاص این قطار می‌توان به اینترنت ۵جی، شبکه وای‌فای، صفحات نمایش برای تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی در حین سفر اشاره کرد.

براساس اعلام کمیته سازماندهی این رویداد، طراحی ویژه این قطار بدین‌معناست که مقاومت هوا کاهش یافته و در نتیجه مصرف انرژی تا ۱۰درصد کاسته شده و به طور متوسط سالانه ۱.۸میلیون کیلووات‌ساعت برق ذخیره خواهد شد.

قرار است بیش از ۱۲هزار و ۵۰۰ ورزشکار در ۴۰ رشته ورزشی در بازی‌های آسیایی شرکت کنند. براساس برنامه زمان‌بندی جدید، این رویداد از ۲۳ سپتامبر تا ۸ اکتبر (اول تا ۱۶ مهر) برگزار خواهد شد.