استقلال و عجیب‌ترین تابستان تاریخ!

استقلال در آستانه فصل جدید هنوز درگیر چند مشکل بزرگ است.

image_pdfimage_printچاپ خبر

سپهر ستاری: در شرایطی که تنها یک هفته تا آغاز لیگ بیست و سوم باقی مانده، باشگاه استقلال روزهای پرحاشیه‌ای را سپری می‌کند و اوضاع در اردوگاه آبی چندان جالب نیست. استقلال در هفته‌های اخیر حواشی عجیبی را تجربه کرده و این موضوع در آستانه شروع فصل جدید نگرانی هواداران این تیم را به دنبال داشته است. تغییرات مدیریتی و حضور علی خطیر هم هنوز نتوانسته شرایط را به سود آبی‌پوشان تغییر دهد و این تیم با شرایطی نه‌چندان مناسب آماده لیگ بیست و سوم خواهد شد.

لیست خریدی که روی کاغذ باقی ماند!

جواد نکونام پس از امضای قرارداد با استقلال نام چند بازیکن را به باشگاه داد ولی جذب بازیکنان مورد نظر سرمربی آبی‌ها چندان خوب پیش نرفته است. عارف آقاسی، رضا اسدی، احسان پهلوان، سعید عزت‌اللهی، امیرحسین حسین‌زاده، محمدرضا اخباری و سامان فلاح از جمله نفراتی هستند که مورد توجه جواد نکونام قرار داشتند ولی مذاکراتشان به استقلال به دلایل مختلف به نتیجه نرسید. این موضوع در کنار جدایی رافائل سیلوا، محمد محبی و مهدی قایدی باعث نارضایتی نکونام از شرایط استقلال شده و صدای او را درآورده است.

استقلال و عجیب‌ترین تابستان تاریخ!

علاوه بر این جواد نکونام پس از ناکامی باشگاه در جذب فلاح و آقاسی قصد داشت یک مدافع خارجی جذب کند ولی این موضوع هم به نتیجه نرسید تا عارف غلامی که در لیست خروجی او قرار گرفته بود بار دیگر شانس ماندن در استقلال را به دست آورد. با این حال مذاکرات با عارف غلامی هم هنوز به نتیجه نرسیده و حتی اگر او تمدید کند هم احتمالا در چند بازی ابتدایی غایب باشد.

در این بین عدم حضور دستیاران خارجی مورد نظر نکونام در تهران هم به یک مشکل بزرگ تبدیل شده است. مربی بدنساز اسپانیایی نکونام درست در روزهایی که استقلال مشغول آماده‌سازی بود در تهران حضور نداشت و این اتفاق در هفته‌های فشرده لیگ می‌تواند تاثیر خودش را نشان دهد. استقلال مانند پرسپولیس حتی یک اردو هم برگزار نکرد تا بدترین پیش‌فصل تاریخ آبی‌ها رقم بخورد.

آغاز اختلافات بین نکونام و خطیر

شرایط این روزهای استقلال صدای جواد نکونام را هم درآورده و او با یک مصاحبه تند از خجالت مدیران باشگاه درآمد. نکونام که به شدت از شرایط استقلال شاکی شده پس از اعتصاب بازیکنان به نوعی از آن‌ها حمایت کرد و خواستار پرداخت مطالباتشان شد.

نکونام که شایعاتی هم در خصوص استعفایش شنیده می‌شد در صحبت‌های خود علام کرد قصد رفتن ندارد: «دوستان گفته‌اند با من نمی توانند کار کنند و با اتفاقاتی که رقم می خورد، خودش می‌گذارد و می‌ود اما من به عشق هواداران استقلال می‌مانم. نه! کسی که قرار است از استقلال فرار دهند، من نیستم.»

استقلال و عجیب‌ترین تابستان تاریخ!

این صحبت‌های نکونام نشان داد او و علی خطیر خیلی زود به مشکل خورده‌اند و اگر شرایط استقلال تغییر نکند احتمالا این اختلافات شدیدتر هم خواهد شد. به خصوص که بازیکنان استقلال هم با یک استوری دسته‌جمعی از خطیر بابت حل نشدن مشکلات باشگاه انتقاد کردند و نشان دادند کاسه صبرشان لبریز شده است.

ریاضت اقتصادی در استقلال

مصاحبه‌های علی خطیر اما برخلاف انتظار اصلا امیدوارکننده نبوده و به نظر می‌رسد آبی‌های پایتخت از نظر مالی سال بسیار سختی را در پیش داشته باشند. قراردادی نجومی که در زمان مدیران قبلی بسته شده شرایط را برای استقلال سخت کرده و این باشگاه حتی برای تسویه قرارداد سال گذشته بازیکنانش هم دچار مشکل است. موضوعی که در روزهای اخیر باعث شده آن‌ها پس از 7 ماه پول نگرفتن در نهایت دست به اعتصاب بزنند.

علی خطیر دیروز به صراحت اعلام کرد استقلال توان رقابت مالی با تیم‌های مدعی را ندارد و از بازیکنان خواست مانند تمام این مدت صبر کنند. او البته پاسخی به صحبت‌های نکونام ندارد و با حمایت از او تلاش کرد اوضاع را کمی آرام کند.

جمله علی خطیر در خصوص حمایت از نکونام حتی در رتبه چهاردهم اما چندان به مذاق هواداران استقلال خوش نیامد و آن‌ها احساس می‌کنند باشگاه از همین حالا خودش را آماده نتیجه گرفتن کرده است.

استقلال و عجیب‌ترین تابستان تاریخ!

جلسه‌ای که اوضاع را کمی آرام کرد

روز گذشته علی خطیر راهی کمپ مرحوم حجازی شد و با جواد نکونام جلسه‌ای در خصوص اتفاقات اخیر برگزار کرد. این جلسه تا حدودی توانست شرایط را در باشگاه استقلال آرام کند و خروجی آن مثبت ارزیابی شده است. باشگاه استقلال در آستانه امضای قرارداد با یک اسپانسر است و این موضوع می‌تواند تا حدی از مشکلات مالی کم کند. روز گذشته خطیر وعده داد به زودی مبلغی به بازیکنان پرداخت خواهد و شاید با همین وعده او اعتصاب استقلالی‌ها هم شکسته شود تا آن‌ها آماده شروع لیگ شوند.

همچنین پس از جلسه امروز مدیران استقلال فعالیت خود برای تمدید قرارداد عارف غلامی و خرید چند بازیکن مانند روبرتو تورس و یاسین سلمانی را آغاز خواهند کرد تا عقب ماندن خود در فصل نقل و انتقالات را تا حدودی جبران کنند. علاوه بر این استقلال قصد دارد بازیکنان خارجی دیگری هم به جز تورس به خدمت بگیرد.

جلسه دیروز تا حدودی توانسته شرایط را در استقلال آرام کند ولی مدیران این باشگاه به خوبی می‌دانند اگر مشکلات حل نشود، باید منتظر انتقادات شدید کادر فنی، بازیکنان و هواداران باشند و حفظ این آرامش تنها در صورتی ممکن است که اتفاقات مثبتی رقم بخورد.

بیشتر بخوانید:

  • مدافع تیم ملی در یک‌قدمی امضای قرارداد با استقلال

  • دست میلان برای خرید طارمی باز شد

  • رونمایی از سه گزینه جانشینی سجادی

  • عکس‌| استوری علی پروین پس از ادعای جنجالی

258 258