منافی: کمبود مهاجم تمام کننده در پرسپولیس احساس می‌شود/ تیم‌های متمول از سقف بودجه عبور کردند

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: به نظرم نبود مهاجم ششدانگ که بتواند ضربه نهایی را بزند در سرخپوشان احساس می‌شود.

image_pdfimage_printچاپ خبر

جواد منافی پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس اظهار  کرد: بازی دوستانه تیم پرسپولیس برابر تیم مس رفسنجان دیدم. شاکله و نفرات اصلی سرخپوشان حفظ شدند و چند بازیکنی که از این تیم جدا شدند جزو بازیکنان فیکس نبودند و به عنوان بازیکن ذخیره بودند. البته چند بازیکن که به تیم اضافه شدند بازیکنان تاثیرگذاری در تیم های قبلی خود بودند به خاطر همین پرسپولیس در نقل و انتقالات بد کار نکرد. البته به نظرم در یکی ، ۲ پست به خصوص خط حمله ما مشکل داریم چون بازیکن از دست دادیم. 

او افزود: ما بازیکن تاثیرگذار در خط حمله نگرفتیم و فقط شهاب زاهدی را گرفتیم و مهدی عبدی هم در خط حمله داشتیم به خاطر همین با کمبود بازیکن در این پست مواجه هستیم. بازیکنی که بتواند کار را در بیاورد و گلزن باشد و از موقعیت ها استفاده کند نداریم. بازیکنان تاثیرگذار در جناح چپ و راست و همچنین وینگرهایی پشت فورواردها داریم که می توانند مهاجمان را تغذیه کنند و برای گل زدن یک بازیکن ششدانگ که بتواند کار را در بیاورد و ضربه آخر را بزند کمبودش احساس می شود. به نظرم باید دست و پای گل محمدی را باز بگذارند و مدیران باشگاه بتوانند یک بازیکن خوب بگیرند. این کار سخت است و با این قیمت ها بازیکن خیلی خوب به ایران نمی آیند  به همین علت دست گل محمدی بسته است. من فکر می کنم سمت چپ پرسپولیس هم علی نعمتی بد بازی نکرده است اما در این پست نبود یک چپ پای کلاسیک احساس می شود.  

منافی درباره اینکه بازیکنان با رقم های بالا در نقل وانتقالات جا به جا می شوند و ارزش بازیکنان چنین رقم هایی است، گفت: یکسری از تیم ها هستند که رقم های آن چنانی به بازیکنان می‌دهند و  بازیکنان را هوایی  و جذب می کنند و همه می دانند و هیچ کس  هم  کاری انجام نمی کند . سقف قرارداد هم الکی گذاشتند و همه می دانند. بازیکنانی که در تیم های بزرگ هستند همه می دانند رقم قراردادشان آن قدر نیست اما چند  باشگاه هستند با قیمت های نجومی آنها را جذب می کنند. دست تیم هایی مانند پرسپولیس و استقلال که هزینه کمتری می کنند بسته است و چند باشگاه هستند که هزینه نجومی می کنند و بازیکنان را هوایی می کنند و آنها را به تیم خود می برند. 

پیشکسوت پرسپولیس درباره اینکه همه تیم ها سقف بودجه را اعلام کردند و آیا سقف را رعایت کردند، گفت: مشخص است که برخی از باشگاه ها سقف را رعایت نکردند و بازیکنانی که جذب کردند بالاتر از رقمی است که اعلام کردند. همه می دانند که سقف قرارداد الکی است و نمی توانند رعایت کنند. مسابقات لیگ هم دارد شروع می شود اما هیچ کس کاری انجام نمی دهد. 

او افزود: یکسری از تیم های متمول هستند که رقم قراردادهایی بیش از آنچه  که اعلام کردند به بازیکنان دادند و از سقف بودجه عبور کردند اما کاری از دست کسی برنمی آید که جلوی آنها را بگیرد. 

منافی درباره اینکه تعویق لیگ برتر فوتبال را چطور می بیند ، گفت: باشگاه ها ۵،۶ هفته  برای بدنسازی و  بازی های تدارکاتی خود برنامه ریزی کردند اما یک دفعه مسابقات  لیگ یک هفته عقب افتاد. برنامه های باشگاه ها به هم می ریزد و این اتفاق درست نیست. همیشه این اتفاقات در فوتبال طبیعی است و همیشه رخ می‌دهد و مطمئن باشید دوباره اتفاق می افتد. ما هم در تیم  ملی امید برنامه ریزی  کردیم که زودتر بازیکنان را در اختیار داشته باشیم اما تعویق مسابقات برنامه ریزی ما را بهم ریخت.امیدوارم هر چه سریعتر لیگ شروع شود تا بتوانیم بازی ها را ببینیم. حالا گفتند که روز چهارشنبه هفته آینده بازی ها شروع می شود و باید ببینیم این اتفاق می افتد یا نه! 

پیشکسوت پرسپولیس درباره اینکه مدعیان قهرمانی چه تیم هایی هستند، گفت: مسابقات لیگ شروع نشده است و اینکه  بگوییم چه تیم هایی مدعی قهرمانی هستند خیلی  زود است. با اتفاقاتی که رخ داده است، تیم های پرسپولیس ، استقلال، سپاهان و تراکتور مدعی قهرمانی هستند و  بازیکنان زیادی گرفتند و تغییر و تحولات بسیاری داشتند و تیم های بالای جدول از همین الان مشخص هستند و مسلما تیم های رتبه چهارم به پایین هم معلوم خواهند بود  و برای جایگاه های وسط جدول می جنگند و تیم های پایین جدول هنوز زود است که بگوییم چه تیم هایی هستند.

او درباره اینکه تیم پرسپولیس در هفته اول لیگ برتر فوتبال باید به مصاف تیم آلومینیوم برود، گفت: همیشه بازی های هفته های اول و دوم برای تیم ها سخت است. البته پرسپولیس شاکله اش حفظ شده و بازیکنان همدیگر را می شناسند و خوب یکدیگر را پیدا می کنند  اما تیم آلومینیوم تغییر و تحولات زیادی داشته  و سرمربی اش عوض شده و بازیکنان زیادی از دست داده است. به نظرم زمان خوبی است تیم هایی که شاکله خود را حفظ کردند در هفته های اول تا چهارم  نتیجه بگیرند و پرسپولیس هم شامل این تیم ها می شود که در هفته های ابتدایی بازی های خود را ببرد تا تیم ها خودشان را پیدا کنند و بازی هایش را ببرد تا برای نیم فصل دوم آماده شود.