هاشمی: قبل از اعزام به هانگژو با حضور رئیس جمهور پاداشهای معوقه پرداخت می‌شود/ انتخابات باید در شرایط عادلانه برگزار شود

کیومرث هاشمی، سرپرست وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد انتخابات فدراسیونهایی که سرپرست دارند باید در شرایط مناسب و عادلانه‌ای برگزار شود.
image_pdfimage_printچاپ خبر

کیومرث هاشمی، سرپرست وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد انتخابات فدراسیونهایی که سرپرست دارند باید در شرایط مناسب و عادلانه‌ای برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری ورزش ایران(ایپنا)،  وی در ادامه اظهارداشت: امروز برگزاری مسابقاتی است که منجر به کشف استعداد می‌شود. به هر حال استعدادیابی یکی از موضوعات اساسی در بحث ورزش قهرمانی است. ورزش قهرمانی بخشهای مختلفی است که مهمترین بخش آن کشف استعداد است. بعد از اینکه استعداد کشف می‌شود، باید ورزشکار پرورش یابد و در کنار پرورش حمایت شود تا قهرمانان آینده کشور مشخص شوند.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: برای برگزاری المپیاد، برنامه‌ریزی خوبی انجام شده است. فدراسیونهای ما، حدود 25 رشته ورزشی درگیر بوده و استعدادیابهایشان به این مسابقات اعزام می‌شوند و درگیر این موضوع هستند. ماحصل این مسیر شناسایی استعدادهایی است که به تشخیص فدراسیون خواهد بود. این مسیر می‌تواند کمک کند به ورزش قهرمانی و توسعه مدال‌آوری ما و در رشته‌های مختلف ورزشی استعدادهای خوبی را تحویل جامعه بدهد.

هاشمی راجع به لزوم ورود آموزش و پرورش به کشف استعدادها گفت: هدف اصلی این مسابقات کشف استعدادهاست که  می‌تواند به فدراسیونهای ما کمک کند. این در دستور کار است و انشاءالله استمرار پیدا می‌کند. نقاط ضعف توسط تیمهای ارزیابی ما شناسایی می‌شود و سال به سال دنبال این هستیم که وضعیت بهتر شود. فکر می‌کنم وزارت آموزش و پرورش باید درگیر این مسابقات شود. نقش آموزش و پرورش، نقش بی‌‌بدیلی است. اگر وزارت آموزش و پرورش درگیر این موضوعات شود می‌تواند کمکی به انتخاب استعدادهای برتر باشد.

وی درباره پرداخت پاداش معوقه ورزشکاران اعزامی به هانگژو، گفت: در بازدیدی که از اردوهای ورزشکاران اعزامی به هانگژو داشتیم یکی از مسائل و مشکلاتی که مطرح می‌کردند، بحث عدم پرداخت پاداش بود. خوشبختانه رئیس جمهور در این خصوص دستور صریح به سازمان برنامه و بودجه داد و پاداش موردنظر تأیید شد. قبل از اعزام به رقابتهای آسیایی هانگژو و زمان اعزام کاروان با حضور رئیس جمهور مراسمی برگزار و پاداشها پرداخت می‌شود.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان درباره آخرین وضعیت ورزشگاه آزادی و میزبانی نمایندگان ایران در مسابقات بین‌المللی در این استادیوم، گفت: علت اصلی حضور ما در ورزشگاه آزادی، بحث زمین چمن بود. دیدیم در بازیهایی لیگ که در این ورزشگاه برگزار شده گلایه از سوی سرمربیان و بعضاً استقلال و پرسپولیس صورت گرفته است و خواستم از نزدیک ببینم مشکل چیست. سرپرستهای دو تیم را خواستیم، مسئول شرکت توسعه و تجهیز را و مسئولان فدراسیون هم حضور پیدا کردند و شرایط از نزدیک مورد بررسی قرار گرفت. دستوراتی داده و بررسی‌هایی انجام شد. مشاوره‌هایی انتخاب شدند که یک اقدام کوتاه مدت انجام بدهند اما در بلند مدت نیاز به زمانی  است که شرایط را بهتر کنند؛ قول دادند که مشکل برطرف شود.

هاشمی درباره رفع دیگر مشکلات ورزشگاه آزادی، عنوان کرد: مشکل نور تا حدودی در حال برطرف شدن است. در چند روز گذشته اقدامات خوبی انجام دادند. در بحث مقاوم‌سازی خود ورزشگاه هم توضیح دادم که 19 ناحیه ورزشگاه در دستور تعمیر است اما زمانی هم که مسابقه برگزار شود  طبق گفته مسئولان مربوطه تا 50 درصد ظرفیت برای حضور تماشاگران  مشکلی نداریم.

وی در واکنش به گلایه اعضای تیم والیبال نوجوانان ایران مبنی بر عدم حمایت لازم از این تیم پس از قهرمانی، گفت: باید ببینیم موضوع چیست. اگر این تیم قهرمانی یا نایب قهرمانی کسب کرده است، مشمول پاداش می‌شود. آیین‌نامه داریم و مشکلی وجود ندارد. حالا اگر استقبال از این تیم صورت نگرفته، نیاز است که این موضوع بررسی شود. این حق قهرمان و ورزشکار است که وقتی مقامی کسب می‌کند از طرف فدراسیون در وهله اول و بعد از طرف ما استقبال صورت بگیرد. تقسیم‌بندی کردیم که با توجه به نوع قهرمانی در رده سنی مشخص می‌شود چه افرادی برای استقبال در فرودگاه حضور پیدا کنند.

هاشمی در خاتمه پیرامون برگزاری انتخابات فدراسیونهایی که با سرپرست اداره می‌شوند، تأکید کرد: انتخابات فدراسیونهایی که سرپرست دارند باید در شرایط مناسب و عادلانه‌ای برگزار شود. بعضاً می‌گویند تیم‌شان را می‌چینند و انتخابات فدراسیونها فرمایشی است که تلاش می‌کنیم  این دغدغه و نگرانی برطرف شود.