تکمیل شگفتی/ آلمان قهرمان بسکتبال جهان شد

تیم ملی آلمان برای اولین بار با شکست صربستان فاتح جام جهانی بسکتبال شد.
image_pdfimage_printچاپ خبر

تیم ملی آلمان برای اولین بار با شکست صربستان فاتح جام جهانی بسکتبال شد.

به گزارش خبرگزاری ورزش ایران(ایپنا)، فینال جام جهانی بسکتبال 2023 دیروز در مانیل فیلیپین برگزار شد؛ جایی که آلمان شگفتی ساز بعد از حذف آمریکا در نیمه نهایی مقابل صربستانی قرار گرفت که می‌خواست درغیاب فوق ستاره خود یعنی یوکیچ (بهترین بازیکن فصل گذشته NBA) جام قهرمانی را بالا ببرد.

ژرمنها که در بازی دوستانه فوتبال باخت سنگینی را مقابل ژاپن متحمل شدند؛ از سوی دیگر یک بازی بزرگ و هیجان انگیز را در فینال جام جهانی بسکتبال در پیش داشتند. دیداری که می‌توانست شکست باورنکردنی مقابل ژاپن را تا حدودی از یادها ببرد. نقطه مشترک آلمان و صربستان نداشتن تجربه قهرمانی در جام جهانی بسکتبال بود؛ اگرچه صربها در دورانی که به عنوان یوگسلاوی سابق شناخته می‌شدند، بالا بردن این جام را تجربه کرده بودند. آلمان که با شکست غول بزرگ بسکتبال جهان یعنی آمریکا مهمترین شگفتی جام را رقم زده بود، نمی‌خواست از این فرصت به سادگی عبور کند و از سوی دیگر صربستان هم در غیاب فوق ستاره‌اش این امید را داشت، تیم بدون باخت آلمان را در فینال متوقف کند و به نوعی ترمز ژرمن‌ها را در گام آخر بکشد اما گویا تیم آلمان توقف‌ناپذیر بود و در نهایت هم جام را بدون شکست پایان داد.

آنها این برد را مدیون درخشش در کوارتر سوم هستند؛ جایی که اختلاف خود را با صربستان به 12 امتیاز رساندند و کار را برای بازگشت این تیم سخت و دشوار کردند و در نهایت با حساب ۸۳ بر۷۷ پیروز میدان معرفی شدند. اشرودر ستاره آلمان در این بازی بود و با ۲۸ امتیاز، ۲ ریباند و ۲ اسیست نقش مهمی در این قهرمانی داشت.

شرودر MVP جام جهانی شد

گاردرأس تیم ملی بسکتبال آلمان باارزش‌ترین بازیکن جهانی ۲۰۲۳ شد. تیم ملی بسکتبال آلمان عصردیروز(یکشنبه) با پیروزی مقابل صربستان برای نخستین بار به عنوان قهرمانی جهانی رسید. دنیس شرودر، گارد رأس تیم ملی بسکتبال آلمان و بازیکن تیم لس‌آنجلس لیکرز در پایان مسابقات به عنوان باارزش‌ترین بازیکن (MVP) معرفی شد.

آمریکا در جام جهانی بسکتبال برنز هم نگرفت

تیم ملی بسکتبال آمریکا در جام جهانی با شکست مقابل کانادا در رده چهارم ایستاد. دیدار رده بندی جام جهانی 2023 در مانیل فیلیپین بین آمریکا و کانادا برگزار شد که کانادایی‌ها با برتری 127 بر 118 به مقام سوم رسیدند و آمریکا همانند دوره گذشته به مدال نرسید.

در این بازی دو تیم در وقتهای اضافه در امتیاز 118 برابر شدند اما کانادایی ها در وقت اضافه 127 بر 118 پیروزی را از آن خود کردند و در رده سوم ایستادند. نکته جالب توجه اینکه در ثانیه آخر بازی بود که آمریکایی ها 3 امتیاز عقب بودند و با خراب کردن پنالتی دوباره صاحب توپ شدند و با یک پرتاب 3 امتیازی کار را در وقت قانونی به تساوی کشاندند.