سرمربی تیم تکواندو جوانان - بزرگسالان خوزستان با ابراز رضایت از عملکرد این تیم در پیکارهای قهرمانی کشور گفت

سرمربی تیم تکواندو خوزستان: نبود اسپانسر، درد بزرگی در استان است

سرمربی تیم تکواندو جوانان – بزرگسالان خوزستان با ابراز رضایت از عملکرد این تیم در پیکارهای قهرمانی کشور گفت: پتانسیل‌ ما به گونه‎ای است که می‎توانیم بسیار بهتر از این هم نتیجه بگیریم و اگر شرایط بد مالی وجود نداشته باشد و اردوهای خوب و منظمی در دستور کار قرار دهیم، قطعا در سال‎های بعد […]

سرمربی تیم تکواندو جوانان – بزرگسالان خوزستان با ابراز رضایت از عملکرد این تیم در پیکارهای قهرمانی کشور گفت: پتانسیل‌ ما به گونه‎ای است که می‎توانیم بسیار بهتر از این هم نتیجه بگیریم و اگر شرایط بد مالی وجود نداشته باشد و اردوهای خوب و منظمی در دستور کار قرار دهیم، قطعا در سال‎های بعد درخشان‌تر ظاهر می‎شویم.

حسن محمدزاده در گفت‎وگو با خبرگزاری ایپنا، ‌اظهار کرد: ما در مسابقات امسال در رده نهم رنکینگ تیمی با کسب یک مدال برنز قرار گرفتیم و این در حالی بود که چهار بازیکن تیم ما در چهار وزن، مسابقات خود را پای سکو واگذار کردند و اگر بازی‌های‌شان را برده بودند قطعا روی سکو قرار می‌گرفتند.

او با تاکید بر این که در این رقابت‎ها سطح تمام بازیکنان تیم خوزستان به یک اندازه بود و این تیم ستاره خاصی نداشت، ادامه داد:‌ علیرضا میرعلایی که مدال برنز مسابقات را برای استان به ارمغان آورد، اولین سالی بود که وارد رده سنی جوانان شده بود و ترکیب امسال ما، ترکیبی جوان با تلفیقی از بازیکنان باتجربه بود.

سرمربی تیم تکواندو خوزستان افزود: بازیکنان ما در وزن‌های اول، سوم و هشتم، بسیار جوان بودند و آینده بسیار خوبی را پیش رو خواهند داشت، چرا که بسیار عالی در این مسابقات ظاهر شدند. بازیکنی مثل حافظ قاطع دو تن از حریفان خود را ۱۲تایی کرد ولی به هر حال به دلیل کم‎تجربگی در پای سکو بازی خود را واگذار کرد.

وی تصریح کرد:‌ البته کمی هم مشکل داوری در مسابقات وجود داشت. به عنوان مثال در وزن ششم،‌ حق‎خوری واضحی علیه تیم ما شد که در نتیجه آن و به دلیل اعتراض ما، جنجال و وقفه‌ای در جریان برگزاری مسابقات نیز پیش آمد.

محمدزاده گفت:‌ در مجموع سطح مسابقات بسیار عالی و بالا بود و همه چیز دست به دست هم داد تا بتوانیم یک نشان برنز کسب کنیم. کار تیم رضایت‌بخش بود و قطعا سال آینده با تجربه‎ای که این بازیکنان اندوخته‎اند،‌ می‎توانند نتایج به مراتب بهتری کسب کنند. ضمن این‎که ما نسبت به سال قبل در جدول رده‎بندی تیمی دو پله صعود کردیم و از یازدهم به نهم رسیدیم که این خود نشان از پیشرفت دارد.

وی عنوان کرد:‌ معتقدم پتانسیل‌ ما به گونه‎ای است که می‎توانیم بسیار بهتر از این نتیجه بگیریم و اگر شرایط بد مالی وجود نداشته باشد و اردوهای خوب و منظمی در دستور کار قرار دهیم، قطعا درخشان‌تر ظاهر می‎شویم. در همین اعزام اخیر، حدود ۱۲میلیون تومان هزینه بلیت پرواز تیم شد که آقای پورسلان رییس هیات به هر نحوی که بود توانست این مبلغ را تامین کند. هر تیمی به اردو نیاز دارد تا به واسطه آن بتواند به انسجام برسد و ارتباط فنی میان بازیکن و مربی برقرار باشد که همه این‎ها مستلزم هزینه است و متاسفانه نبود بودجه مشکلاتی را برای تیم ایجاد می‎کند.

سرمربی تیم تکواندو خوزستان اضافه کرد: متاسفانه هیچ اسپانسری در خوزستان از هیات‌های ورزشی حمایت لازم را انجام نمی‎دهد و این درد بزرگی در ورزش خوزستان است و اگر اداراتی پیدا شوند که به صورت مستقیم حامی هیات‎ها شوند، ‌تیم‎های استان نتایج به مراتب بهتری کسب خواهند کرد چرا که این جوانان ورزشکار و با استعداد واقعا حیف هستند.

او با اشاره به فردین اسکندری یکی از بازیکنان با تجربه تیم هیات خوزستان در این رقابت‎ها نیز گفت:‌ اسکندری بازیکنی خلاق و باتجربه است و در عین باتجربگی،‌ جوان نیز می‎باشد و امیدوارم که سال‎های سال سلامت باشد تا بتوانیم از وجود او درتکواندوی خوزستان بهره‌مند شویم.

محمدزاده بیان کرد: ‌شرایط قهرمانی در رشته تکواندو بسیار متفاوت است و تمام کسانی که پشت درب تیم‎ملی هستند در مسابقات قهرمانی کشور شرکت می‌کنند و کار سخت است. اسکندری نیز تمام تلاش خود را برای کسب مدال انجام داد ولی باید این را در نظر گرفت که ما اردویی نداشتیم که این بزرگترین مشکل ما بود. ما همواره به دلیل نبود بودجه مجبور هستیم در دقیقه ۹۰، مسابقات انتخابی استان را برگزار و اعزام‌های کشوری را انجام دهیم.

دبیر هیات تکواندو خوزستان با اشاره به نتایج بانوان استان در این مسابقات نیز تصریح کرد: تیم استان در مسابقات این بخش سیزدهم شد. اعتقاد دارم ما در بخش بانوان نیاز به کار زیربنایی داریم که در همین راستا قصد داریم در وهله اول برنامه‎ای آموزشی را برای مربیان تدارک ببینیم و از طرفی لیگ‌های بانوان را نیز دوباره فعال کنیم.

وی افزود:‌ به هر گونه‌ای که حساب می‎‌کنیم، می‌بینیم که ریشه تمام مشکلات، ‌مسایل مالی است. به عنوان مثال در حال حاضر تنها لیگ آقایان در خوزستان برگزار می‎شود و دلیل این موضوع آن است که هزینه‎ای که آقایان برای ورودی لیگ پرداخت می‎کنند به دلیل مشارکت بهتری که میان آقایان نسبت به خانم‌ها وجود دارد،‌ بهتر و بالاتر است.

محمدزاده اضافه کرد: ‌از طرفی هزینه‌های سنگین برگزاری مسابقات و لیگ‌های استان نیز مشکلاتی را به وجود می‎آورد، زیرا سیستم‌های الکترونیکی که در لیگ استفاده می‎کنیم همگی اجاره‌ای هستند و برای هر مسابقه‌ تقریبا ۸۰۰ هزار تومان پول اجاره می‎دهیم. همچنین هزینه‌هایی از قبیل تامین داوران، کادر برگزاری، سالن، امکانات و پذیرایی نیز وجود دارد.

وی تاکید کرد:‌ البته اگر می‎خواهیم در بخش بانوان پیشرفت کنیم، حتما باید موضوع آموزش مربیان را در دستور کار قرار دهیم و در کنار آن، مسابقات متنوعی را نیز در قالب لیگ یا مسابقات چند جانبه تدارک ببینیم.

دبیر هیات تکواندو خوزستان درباره این موضوع که به نظر می رسد اختلاف فنی زیادی میان تکواندوکاران آقا و خانم استان وجود دارد نیز خاطرنشان‌کرد:‌ قطعا همین طور است و این مشکل وجود دارد و دلیل آن هم این است که شرایط کار و بالا بردن سطح فنی برای آقایان مهیاتر است. در هر صورت این موضوع یک مشکل محسوب می‎شود و باید حل شود و برای حل آن نیز باید برنامه‎ریزی صورت گیرد. تنها در سایه حل این مشکل می توانیم نتیجه بگیریم.

وی در پایان با اشاره به تشکیل کارگروهی جهت حل مشکلات تکواندو در بخش بانوان و آقایان که پیش از این وعده آن را داده بود، عنوان کرد: ‌به یاری خدا این کارگروه،‌ هفته آتی کار خود را آغاز خواهد کرد. منتظر بودیم تا مسابقات اخیر به پایان برسد تا همه اعزام‌های‎مان در تمام رده‎های سنی انجام شده باشد و سپس این کارگروه را تشکیل دهیم که با اتمام مسابقات قهرمانی بزرگسالان کشور، این کار گروه هفته آینده فعالیت خود را رسما آغاز می‎کند و کار آسیب‎شناسی را، هم در بخش آقایان و هم بانوان انجام خواهیم داد. جایگاه ما در کشور قطعا باید بالاتر از این‎ها باشد. من به عنوان سرمربی نیز خالی از ضعف نیستم و این ضعف‌ها باید برطرف شوند. امیدوارم به یاری خدا و با تعامل و پیشنهادات اعضای کارگروه بتوانیم ضعف را برطرف و یا به حداقل برسانیم تا در آینده شاهد افتخارآفرینی‎های بیشتری باشیم.

به گزارش ایپنا، پیکارهای قهرمانی تکواندو کشور در رده سنی جوانان – بزرگسالان از پنجم تا هشتم آبان‎ماه در دو بخش آقایان و بانوان به میزبانی مشهد برگزار شد که تیم استان در بخش آقایان با تک مدال برنز علیرضا میرعلایی و با ۲۰ امتیاز در رده نهم کشور قرار گرفت. همچنین بانوان خوزستانی بدون کسب مدال و با ۱۵ امتیاز در مکان سیزدهم جای گرفتند.