جلیل سبحانی : تخصیص مالیات شرکت های غیردولتی به ورزش ؛معامله دو سربرد

Print Friendly, PDF & Email

یک فعال بخش خصوصی با استقبال از تصمیم جدید دولت و مجلس در خصوص تشویق مالیاتی برای حامیان بخش غیردولتی جهت فعالیت در عرصه ورزش کشور، گفت : اجرای این تصمیم ورزش کشور را متحول خواهد کرد. جلیل سبحانی بابیان اینکه ازاین پس شرکت های غیر دولتی و بخش خصوصی قادرخواهند بود به منظور توسعه […]

Print Friendly, Pdf &Amp; Email

یک فعال بخش خصوصی با استقبال از تصمیم جدید دولت و مجلس در خصوص تشویق مالیاتی برای حامیان بخش غیردولتی جهت فعالیت در عرصه ورزش کشور، گفت : اجرای این تصمیم ورزش کشور را متحول خواهد کرد.

جلیل سبحانی بابیان اینکه ازاین پس شرکت های غیر دولتی و بخش خصوصی قادرخواهند بود به منظور توسعه اقتصاد ورزش بخشی از مالیات خود را دراین حوزه هزینه کنند گفت : اینکه اشخاص حقوقی بتوانند یک درصد مالیات خود را در ورزش هزینه کنند اتفاق مبارکی است که با نگاه راهبردی مجلس شورای اسلامی به موضوع ورزش محقق شد و بی‌شک این تصمیم، گامی مهم در جهت توسعه ورزش محسوب می‌شود.

مدیرعامل یک شرکت بزرگ صنعتی می گوید: اگرچه در نگاه اول شاید یک درصد رقم قابل توجهی نباشد اما وقتی بدانیم میزان مالیات شرکت های خصوصی سال گذشته معادل ۸۴ هزار میلیارد تومان بوده واین رقم احتمالا امسال به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان می رسد ، یک درصد این رقم حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان خواهد شد که از نظر حجم اعتباری، حدود یک پنجم بودجه کل ورزش کشوراست.

جلیل سبحانی : تخصیص مالیات شرکت های غیردولتی به ورزش ؛معامله دو سربرد

جلیل سبحانی بااین حال معتقد است شرط موفقیت این طرح ، نظارت برنحوه هزینه کرد این مبالغ است و می گوید: اگر هزینه کردن این مبالغ دراختیار بخش خصوصی قرار گیرد، ممکن است این مبالغ بصورت بخشی و چندپاره هزینه شود و این مسئله اثربخشی آن را کاهش دهد. بنابراین بهتراست این رقم تجمیع شده تا در حوزه‌های راهبردی و اولویت‌دار ورزش کشور سرمایه گذارشود.

این کارآفرین نظارت صحیح برای اجرای این قانون را شرط دیگر موفقیت آن می داند و می گوید: اگرچه بخش خصوصی علاقه‌مند است ازاین مبلغ علاوه بر توسعه ورزش کشور، درراستای تبلیغات کالا، خدمات و نام تجاری خود استفاده کند اما نظارت صحیح می تواند هم اهداف وزارت ورزش را محقق سازد و هم به تبلیغات شرکت ها کمک کند.