خلیلی: هواداران پرسپولیس امیدوار به برد دربی هستند

مدیر آکادمی باشگاه پرسپولیس درباره استعدادیابی در تیم های پایه و بازی دربی توضیحاتی را بیان کرد.

image_pdfimage_printچاپ خبر

محسن خلیلی مدیر آکادمی باشگاه پرسپولیس  اظهار کرد: چند سالی است که وظیفه  آکادمی باشگاه پرسپولیس را برعهده گرفتم و سعی کردیم برای نونهالان، نوباوگان و  عزیزانی که دوست دارند در تیم‌های پایه پرسپولیس فعالیت کنند، شرایط را  آسان کنیم تا دیده شوند.

او افزود: در استعدادیابی‌هایی که اوایل فصل  انجام می‌دادیم اکثر کسانی که از شهرستان می‌آمدند از رفت و آمدشان  و بحث اسکانشان گله داشتند. ما با جلساتی که در هیئت مدیره داشتیم سر این مسئله خیلی بحث کردیم و گفتیم بیاییم و برنامه‌ای را اجرا کنیم، چون خیلی‌ها دوست دارند در پرسپولیس باشند و حق دارند، چون پرسپولیس تیم بزرگ و مردمی هست. نوجوانان ما دوست دارند اضافه شوند و دیده شوند و شاید تعدد نفرات و بعضا روزی  حدود ۱۰۰۰ الی ۲۰۰۰ نفر برای تست در ورزشگاه درفشی فر  حضور پیدا می‌کردند.

خلیلی افزود: خیلی‌ها به خاطر اینکه استعدادیاب‌های ما خسته می‌شدند و زمان تست زیاد بود نمی‌توانستند خودشان را نشان بدهند و به نوعی به زعم خودشان می‌گفتند بچه ما در یک ربع که بازی می‌کرد دیده نشد و یا استرس داشت و نتوانست خودش را نشان بدهد، برنامه ریزی کردیم و با نخبگان دانش بنیان  صحبت کردیم و آن‌ها نیز یک اپلیکیشن استعدادیابی معرفی کردند و سعی کردیم این ایده خام را تکمیل کنیم و اکنون هم به مراحل نهایی و استفاده رسیده است که بچه‌ها حرکاتی که از آن‌ها خواستیم فیلمبرداری کرده و در اپلیکشن آپلود می‌کنند و مربیان ما فیلم را بازبینی کرده و سعی می‌کنند  تا تمام  نقاط فنی و جسمی بچه‌ها را ببینند و بعد از اینکه انتخاب شدند یک کد و شماره‌ای را به بچه‌ها می‌دهیم و در  روز مشخص برای تست نهایی میزبان این عزیزان هستیم.

او درباره اینکه شاید برخی از افراد در مناطق دور افتاده دسترسی به اپلیکیشن نداشته باشند، گفت: بخش  روابط عمومی باشگاه وظیفه بازپخش و تبلیغات این اپلیکیشن را دارد و در اینستاگرام و و سایت باشگاه مشاهده می‌شود.

خلیلی درباره اینکه شرایط پرسپولیس در آستانه دربی پایتخت چطور ارزیابی می‌کند، گفت: خدا را شکر بازیکنان در نیم فصل دوم شرایط ایده آلی پیدا کردند  و وضعیت روحی و روانی خوبی دارند. بازی‌های گذشته هم باعث شد که تیم شرایط ایده آل تری نسبت به گذشته پیدا کند و بازیکنان از بار فشار و استرس قبل از شروع نیم فصل دوم خارج شدند و بازی‌های بهتری انجام می‌دهند و برد‌های پرگل هم باعث شد که هواداران ما هم امیدوار به برد در دربی باشند. ما که دربی را حس کردیم می‌دانیم که این بازی حساسیتش بالا است و حتی بازیکنانی که در شرایط ایده آلی بودند در دربی نتوانستند نمایش خوبی ارائه بدهند و این به بحث روحی و روانی بازیکنان برمی گردد و اینکه برای این بازی آماده شوند و خیلی‌ها دفعه اولشان است که این دربی را بازی می‌کنند و حساسیت دربی خیلی بالا است، چون هر ۲ تیم بالای جدول هستند و این بازی حتی می‌تواند  قهرمان فصل هم مشخص کند.

مدیر آکادمی باشگاه پرسپولیس درباره اظهارات خان محمدی مبنی بر اینکه بازیکنان تیم نوجوانان خوابگاه ندارند و در خانه قدیمی ما مستقر هستند و چقدر پرداختی به نوجوانان داشتند، گفت: ما خوابگاه ۲۰ نفره را در ورزشگاه درفشی فر ۳ سالی هست که دایر کردیم و صبحانه، نهار و شام در خدمت عزیزان شهرستانی هستیم، اما ما ۲۰ بازیکن شهرستانی خارج از ورزشگاه درفشی فر داریم و ما خودمان اسکان آن‌ها را فراهم کردیم. اکثر شما در جریان شرایط مالی پرسپولیس هستید و دریافتی تیم بزرگسالان و بدهی‌های زیادی که میراث مدیران قبلی بود و قرارداد‌هایی که بحث برانگیز بود باعث شد که بار‌ها هم بازیکنان متزلزل شوند و هم تیم‌های پایه که نتوانند مسائل مالی شان را مرتفع کنند، اما روز به روز داریم بهتر می‌شویم و همین برنامه‌های اقتصادی که اجرا می‌کنیم ان شا الله در سال آینده شرمنده بچه‌های تیم‌های پایه نباشیم و باشگاه هم قول داده که مشکلات مالی را مرتفع کند.