مراغه چیان: برد استقلال در دربی طی کردن ۷۰ درصد راه قهرمانی است

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: استقلال اگر بتواند در بازی مقابل پرسپولیس پیروز از میدان خارج شود به نظرم ۷۰ درصد راه قهرمانی را طی کرده است.

image_pdfimage_printچاپ خبر

سعید مراغه چیان پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص دربی ۱۰۳ پایتخت گفت: این بازی از حساسیت بالایی برخوردار است چرا که استقلال در صدر جدول و پرسپولیس نیز با اختلاف ۳ امتیاز در رده دوم جدول قرار دارند و به همین دلیل پرسپولیس به دنبال کم کردن اختلاف با استقلال است. نکونام راه‌های دفاع کردن را با توجه به کار کردن با کی روش خوب بلد است و او نیز مثل پرسپولیسی‌ها نمی‌خواهد در این بازی بازنده باشد.

او ادامه داد: استقلال اگر بتواند در این بازی مقابل پرسپولیس پیروز از میدان خارج شود فاصله خود را با این تیم به ۶ امتیاز تبدیل می کند و به نظرم با این پیروزی ۷۰ درصد راه قهرمانی را طی کرده است. امیدوارم استقلال در این بازی دفاعی بازی نکند، چرا که بهترین دفاع در فوتبال حمله کردن است. استقلال در بازی‌های اخیر با شوت‌های از راه دور توسط مهدی مهدی پور و روزبه چشمی به گل رسیده است و باید در این بازی نیز از این تاکتیک استفاده کند.

مراغه چیان بیان کرد: در نیم فصل استقلال ماشاریپوف و رافائل سیلوا را جذب کرد و این بازیکنان کیفیت خوبی دارند. بلانکو نیز در استقلال نسبت به قبل تاثیرگذار‌تر شده است.

پیشکسوت استقلال درباره تغییرات در تیم پرسپولیس گفت: اوسمار پیش از این نیز به عنوان مربی در پرسپولیس بوده است، اما حالا می‌تواند ایده هایش را در این تیم پیاده کند. پرسپولیس در مقابل فولاد بازی ترکیبی خیلی خوبی را از خود به نمایش گذاشت البته متاسفانه همه ای تیم‌های ایرانی زیاد پس از چند بازی خوب دچار نوسان می‌شوند که این موضوع بسیار خوبی نیست. استقلال در بازی مقابل  پرسپولیس باید مهره‌های کلیدی این تیم را از کار بیندازد تا فرصت بازی سازی از این تیم گرفته شود.

مراغه چیان در خصوص پیش بینی اش از دربی سرخابی ها گفت: فکر می کنم استقلال با اختلاف یک گل در این بازی پیروز می شود.

او درباره بهترین و بدترین خاطره اش از دربی گفت: ما در دربی سال ۱۳۵۶ موفق شدیم پرسپولیس را با نتیجه ۳ بر صفر شکست دهیم و در واقع در آن بازی باید چندین گل دیگر نیز می‌زدیم چرا که تیم ما در آن سال بسیار قوی بود و در پایان فصل نیز قهرمان شدیم. یکی از گل های آن بازی را من به ثمر رساندم. در دربی سال ۱۳۶۵ من با رباط پاره و با زور آمپول به بازی رفتم و در پست غیرتخصصی ام دفاع بازی کردم چرا که من در پست هافبک بازی می‌کردم.

مراغه چیان در خصوص ظرفیت ۴۵ هزاری نفری ورزشگاه آزادی برای دربی پایتخت گفت: ورزشگاه الهلال در ظرف ۳ ماه ساخته شد و آن‌ها تیم اینتر میامی که مسی در آن بازی می‌کند را برای بازی افتتاحیه ورزشگاه دعوت کرده بودند، اما مسئولان ما چندین ماه است که درگیر بازسازی ورزشگاه قدیمی آزادی هستند که وضعیت چمنش نیز خوب نیست. ما در حال حاضر باید مدعی برگزاری جام جهانی می‌بودیم، اما متاسفانه همچنان درگیر بازسازی ورزشگاه پنجاه ساله آزادی هستیم.