صعود قطر و امارات قطعی شد/ پیروزی سوریه، اردن و بحرین مقابل حریفان

تیم‌های ملی قطر، سوریه، اردن، امارات و بحرین حریفانشان را در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ شکست دادند.

image_pdfimage_printچاپ خبر

در ادامه مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ در قاره آسیا، پنج دیدار به صورت همزمان برگزار شدند.  

در مهمترین بازی از گروه A تیم ملی قطر قهرمان جام ملت‌های آسیا، با نتیجه دو بر یک میزبانش کویت را شکست داد. معز علی ستاره عنابی‌ها در این مسابقه بود و هر دو گل تیمش را در دقیقا ۷۹ و ۸۱ به ثمر رساند. نکته جالب اینکه تک گل کویت هم در دقیقه ۷۹ به ثمر رسید تا هر سه گل بازی در ۲ دقیقه زده شده باشد.

قطر با این پیروزی ۱۲ امتیازی شد و صعودش را به جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ و مرحله سوم جام جهانی ۲۰۲۶ قطعی کرد. کویت هم با سه امتیاز چهارم است و در دو بازی باقی مانده رقابت شدیدی با هند و افغانستان دو تیم چهار امتیازی این گروه برای قرار گرفتن در رتبه دوم و صعود به مرحله بعد خواهد داشت.

در گروه B، تیم ملی سوریه با هفت گل مهمانش میانمار را در هم کوبید. عمر خریبین ستاره سوری‌ها در این بازی بود و هت تریک کرد. در این گروه سوریه با هفت امتیاز پشت سر ژاپن صدرنشین در رتبه دوم گروه قرار دارد و شانس زیادی برای صعود خواهد داشت.

در گروه G هم اردن نایب قهرمان آسیا، با همین نتیجه یعنی هفت بر صفر پاکستان را مغلوب کرد. موسی التماری پدیده جام ملت‌ها ستاره اردنی‌ها بود و هت تریک کرد تا اردن هفت امتیازی شود و پشت سر عربستان ۱۰ امتیازی و بالاتر از تاجیکستان پنج امتیازی در رتبه دوم قرار بگیرد. اردن و تاجیکستان در ۲ بازی باقی مانده رقابت شدیدی برای قرار گرفتن در رتبه دوم خواهند داشت.

در گروه H هم دو بازی برگزار شد که بحرین با سه گل مهمانش نپال را شکست داد و امارات هم با سه گل میزبانش یمن را از پیش رو برداشت. امارات با ۱۲ امتیاز صدرنشین است و صعودش قطعی شد، بحرین هم با ۹ امتیاز در رتبه دوم قرار دارد و کار سختی برای صعود ندارد.