محمدجعفر مرادی در گفت و گوی اختصاصی با ایپنا عنوان کرد :

مسابقات انتخابی در ایران فرمالیته است !

خبرنگار محمد قنبری خبرگزاری ایپنا _ محمدجعفر مرادی دونده المپیکی ایران این روز ها مشغول به آماده سازی خود برای مسابقات انتخابی و کسب ورودی برای شرکت در رقابت های آسیایی جاکارتا است . در ادامه  گفت و گوی اختصاصی و گلایه ها و درد دل های این ورزشکار آینده دار و مستعد کشورمان […]

image_pdfimage_printچاپ خبر

خبرنگار محمد قنبری

خبرگزاری ایپنا _ محمدجعفر مرادی دونده المپیکی ایران این روز ها مشغول به آماده سازی خود برای مسابقات انتخابی و کسب ورودی برای شرکت در رقابت های آسیایی جاکارتا است . در ادامه  گفت و گوی اختصاصی و گلایه ها و درد دل های این ورزشکار آینده دار و مستعد کشورمان را می خوانید :

در حال حاضر به چه کاری مشغول هستید؟

به امید خدا ۲۹ خرداد مسابقات قهرمانی کشور را پیش رو داریم که در واقع این مسابقه ورودی مسابقات آسیایی جاکارتا می باشد؛ که من قصد دارم در مسابقات ۱۰۰۰۰ متری شرکت کنم .
کسب ورودی در این دوره از مسابقات بنا به تصمیم فدراسیون سخت‌تر شده چرا که حتما باید رکورد ملی را بشکنیم تا بتوانیم ورودی مسابقات آسیایی جاکارتا را به دست آوریم. لازم به ذکر است که حدود ۲۶ سال است که این رکورد ملی شکسته نشده است!

از تجربه مسابقات نیمه ماراتن باکو بگوید:
من هم در مسابقات نیمه ماراتن گرجستان شرکت کردم و هم مسابقات نیمه ماراتن باکو که در هر دوی آنها دوم شدم .
در مسابقات نیمه ماراتن گرجستان توانستم یک دقیقه و ۲۷ ثانیه رکورد ملی را جابه‌جا کنم ولی متاسفانه فدراسیون هیچ حمایت خبری نکرد!!

یعنی موفقیت شما را پوشش خبری ندادند؟؟چرا ؟؟
خیر ! چون که من خودم به مسابقات اعزام می‌شوم و با هزینه اسپانسر و هزینه شخصی در مسابقات برون مرزی شرکت میکنم! متاسفانه برای مسابقات برون مرزی هیچ اردوی برای من برگزار نمی شود و من تمام مسابقات را هم با هزینه شخصی و هم با هزینه اسپانسر تمرین می‌کنم و اعزام می‌شوم.

مشکل دیگری که هست ورودی ماراتون برای مسابقات آسیایی است که یک ساعت و چهاده دقیقه اعلام شده است ولی ورودی ماراتن برای المپیک ساعت یک ساعت و نوزده دقیقه است؛یعنی ورودی مسابقات آسیایی ۵ دقیقه پایین تر از ورودی مسابقات المپیک است و این احتمال می‌رود که شاید ورزشکاران ورودی را دریافت نکنند و اعزام نشوند.

مشکل دیگری که به شدت ورزشکاران این رشته را آزار می‌دهد این است که فدراسیون ۴ ماه قبل از مسابقات آسیایی ورودی را اعلام میکند این در صورتی است که حداقل در صورت حرفه ای باید ۱ سال قبل از مسابقات ورودی اعلام گردد تا ورزشکار آمادگی لازم را جهت دریافت ورودی کسب کند.

وقتی ۴ ماه زودتر اعلام می‌کنند ،در این مدت کوتاه ورزشگاه باید آمادگی خود را بالا ببرد ،ورودی را دریافت کند و در مسابقات آسیایی نیز شرکت کند!
من از شما می‌پرسم آیا این ورزشکار دیگر رمق مسابقه دادن دارد؟؟

به طور مثال در مسابقات جهانی المپیک یک سال و نیم قبل از شروع مسابقات ورودی را اعلام میکند ولی در ایران چهار ماه مانده به مسابقات ورودی اعلام می‌کنند تا فقط به صورت فرمالیته مسابقه ورودی برگزار می کنند و در آخر آن نفراتی که مد نظر خودشان است را به مسابقات اعزام می‌کند!