سخنگوی قوه قضائیه: دستگاه قضا به موارد رشوه در فوتبال ورود می‌کند

جهانگیر در نشست خبری با رسانه‌ها در مورد فساد در فوتبال گفت: امیدوارم با پیگیری پرونده‌ها با شگاه‌های ورزشی در فضای سالم رقابت کنند.

image_pdfimage_printچاپ خبر

اصغر جهانگیر، سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده فساد فوتبال گفت: در سال گذشته، صندوق بازنشستگی صنایع مس ایران شکایتی علیه مدیران وقت باشگاه فرهنگی، ورزشی رفسنجان انجام داد که این شکایت متوجه برخی از افراد به اتهام جعل اسناد، سندسازی، استفاده از اموال و تحصیل مال غیرمشروع و خیانت در امانت شد و در دستگاه قضا مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی گفت: باشگاه فرهنگی و ورزشی رفسنجان زیرمجموعه صندوق بازنشستگی صنایع مس ایران است که بر اساس آخرین پیگیری‌ها، پرونده در مرحله احضار متهمین است و نسبت به صدور قرار تامین مناسب تصمیمات اتخاذ خواهد شد. امیدواریم با تحقیقاتی که صورت می‌گیرد در کم‌ترین زمان ممکن، بتوانیم نتایج آن را به مردم اعلام کنیم.

وی افزود: پیگیری‌های مربوط به پرونده‌های فوتبال دو بخش دارد، یک بخش که فدراسیون‌های فوتبال خودشان باید پیگیری کنند که دولت‌ها حق دخالت ندارند، اما اگر جرایمی مانند رشوه رخ داده، دستگاه قضا می‌تواند ورود کند و امیدواریم با پیگیری صورت گرفته، همه باشگاه‌ها ورزشی بتوانند در یک فضای سالم و رقابتی فعالیت کنند.