از توفان شن در لیگ برتر انگلیس تا سرایت اتهام علاقه داوران به یک تیم خاص از ایران به اسپانیا

روزنامه‌های ورزشی صبح امروز اروپا را در سایت باشگاه خبرنگاران جوان بخوانید.

image_pdfimage_printچاپ خبر

روزنامه دیلی اکسپرس انگلیس از تیتر «پول باورنکردنی کوین را وسوسه می‌کند» استفاده کرده است. گویا دیبروینه ستاره بلژیکی ستیزن‌ها برای رفتن به لیگ عربستان ترغیب شده و ممکن است که این اتفاق رخ دهد.

 

روزنامه دیلی اکسپرس

روزنامه سان هم با این تیتر به شکایت منچسترسیتی از لیگ برتر انگلیس پرداخته: «توفان شن؛ داغ شدن مبارزه سیتی و لیگ برتر درباره مخارج امارات». باشگاه منچسترسیتی در اقدامی بی‌سابقه علیه لیگ برتر به ‏دادگاه شکایت کرده است. این شکایت در واکنش به ۱۱۵ اتهامی است که لیگ برتر انگلیس به باشگاه منچسترسیتی برای رعایت نکردن قانون فیرپلی مالی و شکایت از این باشگاه وارد کرده است. منچسترسیتی باور دارد به دلیل قوانین ناعادلانه دچار میلیون‌ها پوند ضرر مالی شده و همچنین نحوه برخورد لیگ برتر باعث به وجود آمدن برخی تبعیض‌ها شده است. قوانین ناعادلانه‌ای که سیتی از آن می‌گوید از دسامبر ۲۰۲۱ توسط لیگ برتر آغاز شد، زمانی که ‏عربستان سعودی در آستانه به دست گرفتن مالکیت نیوکسل بود. در این قانون‌ها ‏امضای قرارداد‌های پرسود مالی بین باشگاه‌ها با شرکت‌های ثالث تحت ‏مالکیت مالکان باشگاه ممنوع است. ‏منچسترسیتی در شکایت خود از این قانون تحت ‏عنون دیکتاتوری اکثریت اسم برد. ‏

باشگاه‌های انگلیسی نگرانند که این شکایت به نفع ‏منچسترسیتی به پایان برسد، زیرا معتقدند که برداشتن این قانون فقط به نفع باشگاه‌های متمول است و فاصله آنها را بیشتر می‌کند. جالب اینجا است که یکی از موارد اصلی شکایت‌های لیگ برتر علیه ‏سیتی که قرار است در ماه نوامبر به آنها رسیدگی شود همین مورد ‏است. لیگ برتر مدعی است منچسترسیتی پرداختی‌هایی که شیخ ‏منصور، مالک اماراتی باشگاه، از طریق شرکت‌های ثالث به باشگاه ‏کرده را در سند‌های حسابداری مخفی کرده است. ‏

روزنامه دیلی اکسپرس

روزنامه گاتزتا دلواسپرت ایتالیا تیتر یکش را به مرد شماره یک جدید دنیای تنیس با این تیتر اختصاص داده است: «سینر، معجزه شماره یک». با انصراف نواک جوکوویچ از ادامه مسابقات تنیس رولان گاروس به دلیل مصدومیت، حالا یانیک سینر ایتالیایی به عنوان مرد شماره یک تنیس دنیا شناخته می‌شود. سینر نخستین تنیسور ایتالیایی محسوب می‌شود که مرد شماره یک تنیس دنیا شده است. سینر با عبور از گریگور دیمیتروف به نیمه نهایی رولان گاروس رسید و در این مرحله جدال سختی با کارلوس آلکاراس برای رسیدن به فینال دارد. در پایین صفحه هم تیتر اینتر ماروتا به چشم می‌خورد که اشاره به انتخاب جوزپه ماروتا به عنوان رئیس باشگاه نراتزوری دارد. از دیگر تیم شهر میلان هم خبری با این تیتر در این روزنامه درج شده: «میلان به دنبال لوکاکو».

روزنامه دیلی اکسپرس

شماره یک؛ تیتر یک روزنامه کوریره هست و این روزنامه از قول سینر نوشته: «این لحظه را با همه ایتالیایی‌ها به اشتراک می‌گذارم». کوریره با اشاره به تساوی ناامید کننده تیم ملی ایتالیا مقابل ترکیه در دیدار دوستانه دیشب نوشت: «ایتالیا، کار‌های زیادی باید بکنی».

روزنامه دیلی اکسپرس

روزنامه توتواسپرت هم علاوه بر پوشش موضوع یانیک سینر، به جواب منفی دروازه بان مد نظر یوونتوس به لیورپول هم اشاره کرده است. طبق ادعای این روزنامه باشگاه لیورپول با پیشنهادی بیشتر از یوونتوس به سراغ دی گرگوریو دروازه بان تیم مونتزا و بهترین دروازه بان این فصل سری آ رفت که به دلیل توافقی که این گلر ۲۵ ساله با یوونتوس کرده بود، لیورپول با پاسخ منفی روبرو شد.

روزنامه دیلی اکسپرس

روزنامه مارکای اسپانیا با چاپ عکس فلورنتینو پرز رئیس باشگاه رئیس مادرید با ۱۴ جامی که در این باشگاه گرفته از تیتر «جام‌های سنگین» استفاده کرده است.

روزنامه دیلی اکسپرس

آ اس دیگر روزنامه شهر مادرید با این تیتر نقل قولی از امباپه ستاره جدید رئال مادرید منتشر کرده است: «احساس رهایی می‌کنم». نقل قولی هم از لاپورتا رئیس باشگاه بارسلونا منتشر شده که به سبک مدیران ایرانی گفته: «رئال مادرید تیم محبوب داوران است».

روزنامه دیلی اکسپرس

روزنامه اسپورت چاپ بارسلونا مصاحبه لاپورتا رئیس باشگاه بارسلونا را درباره سرمربی جدید این تیم منتشر کرده و از قول او نوشت: فلیک به این برنامه باور دارد. او همچنین درباره اخراج ژاوی گفته: ژاوی به تیمش ایمان نداشته و عقلش به او می‌گفته نباید این سرمربی را حفظ کند. در بالای صفحه هم از قول امباپه نوشته شده: «لوئیز انریکه نجاتم داد». امباپه در جدیدترین مصاحبه اش گفته پاری‌سن‌ژرمن با خشونت به من گفت که در این فصل بازی نخواهم کرد و لوئیس انریکه و لوئیس کامپوس مرا نجات دادند.

روزنامه دیلی اکسپرس

هفته نامه بیلد اشپورت آلمان هم با این تیتر موضوع اصلیش را به برنامه‌های کمپانی، سرمربی جدید بایرن مونیخ در این باشگاه اختصاص داده: «بایرنِ کمپانی». نیاز به بازسازی ۶ یا ۷ پست، ستاره‌های در معرض تردید و لیست خرید. همچنین توصیه اولیور کان به مانوئل نویر در گفت‌وگو با این نشریه هم یکی از تیتر‌های صفحه نخست است. کان به نویر هشدار داده که مراقب سن و سالش باشد و دیگر نمی‌توند در سال ۵۰ یا ۶۰ بازی انجام دهد و باید از برخی بازی‌های ملی یا باشگاهی در طول سال انصراف دهد.

روزنامه دیلی اکسپرس