معتمدی: کسب سهمیه المپیک از سوی فصیحی و تفتیان قطعی است

سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی گفت: کسب سهمیه المپیک از سوی حسن تفتیان و فرزانه فصیحی قطعی است چون رنکینگ خوبی دارند.

image_pdfimage_printچاپ خبر

پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  درباره اینکه  اعتراض فدراسیون درباره اتفاقات رخ داده در مسابقات دوومیدانی  تور قاره‌ای نیجریه به کجا رسید، اظهار کرد: ما به فدراسیون جهانی نامه زدیم و گفتیم که شما اعلام کردید که این مسابقات گرید B است و حق ورزشکار ما را ادا کنید. به هر حال  فهرست اعلام شده فدراسیون جهانی برای ما ملاک است و ما نیجریه را نمی‌شناسیم. ما این موضوع را از طریق کمیته بین الملل المپیک هم در حال پیگیری هستیم و در هر ۲ جهت فشار می‌آوریم تا حق و حقوق ورزشکاران ما ضایع نشود.  

او افزود: ما زمان را از دست دادیم وگرنه می‌توانستیم به جای مسابقات تور قاره‌ای نیجریه به مسابقه دیگری ورزشکاران را می‌فرستادیم. ما به استناد فدراسیون جهانی که مسابقات تور قاره‌ای نیجریه را گرید B اعلام کرده بود ورزشکاران را به این رقابت‌ها اعزام کردیم. سامانه مسابقات جهانی هنوز تغییر نکرده است و در سایت اعلام کردند که مسابقات تور قاره‌ای نیجریه گرید B و ۱۰۰ امتیازی است. متاسفانه این مشکل پیش آمده است.  تنزل شرکت کنندگان باعث شد که این مسابقات را به عنوان گرید B در نظر نگیرند، چون سطح مسابقات پایین بود. ما به نیت گرید B در این مسابقات شرکت کردیم، اما جایگزین و زمانی نداریم به همین علت به فدراسیون  جهانی و کمیته بین المللی المپیک اعتراض کردیم.

سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی درباره اینکه فرزانه فصیحی سهمیه المپیک را گرفته است، گفت: او و چند ورزشکار دیگر شانس کسب سهمیه المپیک هستند و  ما ورزشکاری که سهمیه گرفته باشد را نداریم و ۱۰ تیرماه سهمیه‌ها مشخص می‌شود. از ۱۰ تیرماه به بعد که سامانه بسته می‌شود آن زمان مشخص می‌شود که چه افرادی  سهمیه گرفتند و چه کسانی دیگر سهمیه نمی‌گیرند. آخرین زمان ورود به المپیک ۱۰ تیرماه است.  

معتمدی درباره اینکه  چه تعدادی از دوومیدانی کاران تا ۱۰ تیرماه سهمیه المپیک می‌گیرند، گفت:  ما امید داریم که ۶ سهمیه المپیک بگیریم، چون ورزشکاران ما مستعد هستند و مسابقات مختلفی را در نظر گرفتیم و دوومیدانی کاران ما مسابقات کره جنوبی و قزاقستان می‌روند و قهرمانی کشور هم شرکت می‌کنند و ۳ مسابقه پرامتیاز پیش رو داریم و امیدواریم که دوندگان ما بتوانند در بین نفرات سهمیه بگیر باشند. کسب سهمیه المپیک از سوی حسن تفتیان و فرزانه فصیحی قطعی است، چون موقعیت خوبی در رنکینگ دارند و بقیه هم نزدیک کسب سهمیه هستند و باید چند مسابقه خوب بدهند تا به این رقابت‌ها راه یابند.

خبرنگار: مریم طایفه