حال و احوال این روزهای والیبال؛ همش باخته!

تیم‌ملی والیبال نتایج فاجعه‌باری را در لیگ ملت‌ها کسب کرد.

image_pdfimage_printچاپ خبر

همش باخته! این حکایت این روزهای والیبال ایران است.کار از شوک و مسکن و مرهم گذشته و والیبال ایران نیاز به یک جراحی اساسی دارد تا دوباره جان بگیرد،رشد کند و بشود همان تیمی که برزیل و آرژانتین و ایتالیا را شکست می داد.

برای همه آنهایی که بیرون گود نشسته اند بدون شک مصاحبه روز گذشته میلاد تقوی،رییس فدراسیون والیبال شاید کمی عجیب باشد؛آنجا که او از واژه بی غیرت علیه ملی پوشان استفاده کرد و از این گفت کسی که برای مردمش بازی نکند اصلا نیازی نیست باشد.

شکست پشت شکست،ناکامی پشت ناکامی و از همه مهمتر اخراج پر از حرف و حدیث پائز حالا حالا والیبال را در شرایطی قرار داده که باید درباره اش گفت؛محاق!اصلا مشخص نیست چه اتفاقی افتاده که خروجی آن‌همه نشست فنی و کارشناسی، چرا منجر به انتخاب سرمربی‌ای شده که هفت شکست در لیگ ملت‌ها به دست آورده و همکاری‌اش با تیم ملی به بیش از سه ماه نرسید؟ این نشست‌ها از زمانی‌که هنوز داورزنی رئیس فدراسیون بود، شروع شد اما وقتی انتخاب شد تقوی رئیس فدراسیون بود. برای انتخاب او کمیته فنی ۱۲ نفره تشکیل شد و مشخص نیست که این کمیته ۱۲ نفره چه چیزی را بررسی کرده بودند که چنین خروجی داشت. او مربی‌ای بود که ۵ اردیبهشت برای هدایت تیم ملی وارد ایران شد و در مدت ۴۵ روز یک کارنامه فاجعه‌بار از خود بر جای گذاشت تا حکم اخراجش خیلی زود توسط رئیس فدراسیون امضا شود.

نکته ای که وجود دارد این است که حالا انتقاد از والیبال مجاز است و شاید لابلای این انتقادها،نقل قول سازنده ای پیدا شود که به کمک والیبال بیاید.

افشاردوست: از ملی‌عبادی‌پور،وادی و حضرت پور انتظار بیشتری می رفت

حال و احوال این روزهای والیبال؛همش باخته!

محمود افشاردوست، عضو کمیته فنی کنفدراسیون والیبال آسیا با انتقاد از عملکرد تیم ملی در لیگ ملت های والیبال می گوید:«از بازیکنانی مثل عبادی‌پور، وادی و حضرت پور توقع بیشتری می‌رود. چون آنها مسابقات مهم بیشتری را نسبت به سایر بازیکنان تجربه کرده‌اند؛ اما متاسفانه توقعات برآورده نشد. اینکه چرا آنها عملکرد خوبی نداشتند را کادرفنی تیم ملی باید پاسخ دهد اما ترس از باخت و استرس، تیم ملی را خیلی اذیت کرد.ما باید مقابل صربستان و آرژانتین پیروز می‌شدیم. صربستان ضعیف‌ترین تیم چند سال اخیر بود. آرژانتین هم بسیاری از بازیکنانش تغییر کرده و تیم جوانی بود. من پیش‌بینی می‌کردم مقابل این دو تیم به پیروزی برسیم؛ اما حالا که هفته اول تمام شده باید پرونده آن را بست. باتوجه به اینکه دیگر شانس صعود به المپیک نداریم تیم ملی باید از این پس در لیگ ملت‌ها بدون استرس بازی کند تا حداقل در رنکینگ جهانی شرایط بهتری پیدا کنیم.

کارخانه: فعلا بضاعت‌مان همین است

حال و احوال این روزهای والیبال؛همش باخته!

مثطفی کارخانه دبیر کمیته فنی فدراسیون والیبال در خصوص عملکرد تیم ملی والیبا در لیگ ملت های والیبال گفت: در این ۴ بازی اصلا دفاع نکردیم. کمترین موفقیت را در دفاع و دریافت‌ها داشتیم. اگر موسوی و غلامی بودند شرایط فرق می‌کرد. در والیبال امروز دفاع و سرویس خیلی تعیین کننده هستند. یک زمانی هر تیمی خوب حمله می کرد پیروز می شد اما الان این مسئله کافی نیست و باید در سیستم دفاعی قوی و همینطور در سرویس‌ها قوی بود.فعلا بضاعت ما همین بازیکنان هستند. اگر بازیکنان‌مان باتجربه‌تر عمل می‌کردند بدون برد نمی‌ماندیم. البته کسی کم کاری نکرد. باید آستانه تحمل خودمان را بالا ببریم تا بازیکنان جوان، باتجربه‌تر شوند.

اکبری: باید روحیه را به تیم‌ملی برگردانیم

حال و احوال این روزهای والیبال؛همش باخته!

پیمان اکبری سرمربی تیم ملی والیبال ایران از این می گوید که باید ملی پوشان به شرایط روحی و روانی ایده آل برسند.او می گوید: تلاش می‌کنیم تا در هفته آینده بازیکنان را از نظر روانی به شرایط ایده‌آل برگردانیم و حداقل عملکرد خوبی در هفته پایانی لیگ ملت‌ها داشته باشیم. به بازیکنان استراحتی کوتاه می‌دهیم تا فکرشان باز شود و راحت‌تر در زمین حاضر شوند. قطعا در اردوی چند روزه اوزاکا به دنبال برگزار کردن چند جلسه تمرین خوب تا آغاز رقابت‌های هفته سوم لیگ ملت‌ها در فیلیپین هستیم تا با شرایط بهتری در هفته پایانی حاضر شویم.