مهابادی: بازیکنان تیم ملی باید مراقب اورونوف باشند

کارشناس فوتبال گفت: ملی پوشان ما باید مراقب اورونوف باشند، چون یک لحظه غفلت از او می‌تواند به ما صدمه بزند.

image_pdfimage_printچاپ خبر

داوود مهابادی کارشناس فوتبال در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  درباره وضعیت تیم ملی فوتبال ایران  در آستانه بازی با  تیم ملی ازبکستان در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ اظهار کرد: تیم ملی فوتبال در بازی با هنگ کنگ در خط حمله مقتدر، اما در خط دفاعی آسیب پذیر بود. به نظرم دروازه بانان به جز علیرضا بیرانوند بقیه تجربه ملی کافی ندارند و پیام نیازمند عملکرد خوبی در بازی  با هنگ کنگ نداشت.

مهابادی درباره استفاده از جوانان از سوی امیر قلعه نویی در بازی با تیم ملی هنگ کنگ گفت: اینکه تیم ملی فوتبال جوانتر شده، اتفاق خوبی است. البته من معتقدم لیگ ما درصد جوانگرایی اش  خیلی پایین بوده و استعداد‌هایی که اکنون دارند در تیم ملی فوتبال استفاده می‌شود جزو نفرات خوب، اما نخبه فوتبال نیستند. به نظرم این بازیکنان جوان توانایی بازی در تیم‌های اروپایی  را ندارند.

کارشناس  فوتبال  درباره بازی تیم ملی ایران برابر تیم ملی ازبکستان را چطور ارزیابی می‌کند، بیان کرد: بازی سختی داریم، چون ازبکستان در بازی رفت به خصوص در نیمه دوم، ما را اذیت کرد و بازی باخته را به تساوی کشاند. با توجه به اینکه ۲ بازیکن این تیم در ایران بازی می‌کنند و مهره‌های تاثیر گذار در استقلال و پرسپولیس هستند فکر می‌کنم شناخت خوبی از فوتبال ما دارند. آنها با اعتماد به نفس در ورزشگاه آزادی بازی می‌کنند و شرایط خوبی هم دارند. من فکر می‌کنم خط دفاع ما باید مقتدر باشد، چون ازبکی‌ها بازیکنان خطرناکی در خط حمله دارند. پیش بینی ام این است که خط حمله ما به تیم حریف گل می‌زند و شانس برد ما بیشتر است، اما مراقب این مسئله هم باشیم که آنها هم در خط حمله بازیکنان تاثیرگذار و شاخصی دارند.

او درباره اینکه تقابل اورونوف و مارشاریپوف بازیکنان ازبکی سرخابی‌ها  با ملی پوشان کشورمان گفت: هر ۲ نفر بازیکنان باهوشی  هستند به خصوص اورونوف که  سطح این بازیکن  را بالا دیدم و بازیکن تاثیرگذاری در پرسپولیس بود. مارشاریپوف هم بازیکن خوبی هست، اما اورونوف یک سرو گردن بالاتر است. او خلاقیت خوبی دارد و باید ملی پوشان ما مراقب این بازیکن باشند، چون بازیکن گریزپایی است و یک لحظه غفلت از اورونوف می‌تواند به ما صدمه بزند.

مهابادی درباره  برگ برنده بازی تیم ملی ایران برابر تیم ملی ازبکستان گفت: به نظرم تیم ملی ایران ۲ مهاجم بین المللی دارد که در سطح خیلی بالا بازی می‌کنند و این می‌تواند نقطه قوت ما باشد. ضمن اینکه  قایدی، جهانبخش  و ترابی هم بازیکنان قوی در خط حمله هستند. صددرصد خط حمله ما به تیم ازبکستان گل می‌زند و شانس‌های زیاد گلزنی در این بازی خواهیم داشت و فقط باید در خط دفاع مراقب باشیم. زمانی که توپ لو می‌دهیم باید دفاع تیمی داشته باشیم و دفاع انفرادی هم خیلی مهم است که ما بتوانیم در دفاع خطی خوب عمل کرده و گل نخوریم.

کارشناس فوتبال درباره اینکه در مراحل بعدی کار سخت تری در مسابقات انتخابی جام جهانی داریم، گفت: ما به جام جهانی می‌رویم و از تیم‌های آسیایی قوی‌تر هستیم. فقط ما باید بازی‌های تدارکاتی خوبی داشته باشیم. تیم‌های ژاپن و کره جنوبی نسبت به ما برتری ندارند  که بخواهیم نگران باشیم و فکر می‌کنم شرایطمان به صورتی است که  انگار ۲ تیم هم سطح  با هم بازی می‌کنند. در جا‌هایی ما برتری داریم و آنها  در جا‌های دیگر بهتر هستند.  اگر به فوتبال آسیا دقت کنید، تیم‌هایی که قبلا مثل ایران، ژاپن و کره جنوبی و عربستان نبودند، آنها نیز به فوتبال این کشور‌ها نزدیک شدند. تیم قطر در این چند ساله ۲ بار قهرمان آسیا شده است و خیلی پیشرفت کرده است. در صورتی که قطر قبل از این قهرمانی نداشت. تیم‌های امارات، عراق و  ازبکستان خیلی پیشرفت کردند و تیم‌هایی هستند که حرف برای گفتن دارند و می‌توانند رقیب بزرگی باشند. شانس صعود ایران به جام جهانی را زیاد می‌داند.

او درباره پیش بینی اش از نتیجه بازی ایران و ازبکستان بیان کرد: فکر می‌کنم ایران ۲ بر یک پیروز می‌شود.

مهابادی در پایان گفت: امیدوارم بازیکنان تیم ملی  با تمام توان و تلاش خود  موفق باشند و باعث شادی دل مردم شوند و برای قلعه نویی هم آرزوی توفیق در بازی با ازبکستان را دارم.

خبرنگار: مریم طایفه