ناگلزمان: بازیکنان اسکاتلند مقابل ما ترسیده بودند

سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان گفت: بازیکنان اسکاتلند بازی را خیلی خوب شروع کردند و در ۱۵ دقیقه اول یک اشتباه کردند. بعد از آن کمی ترسیدند.

image_pdfimage_printچاپ خبر

یولیان ناگلزمان سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان پس از برتری ۵ بر یک مقابل اسکاتلند در در دیدار افتتاحیه یورو ۲۰۲۴ گفت: مطمئنا این نتیجه را قبل از بازی هم را پیش بینی می‌کردم. ۲۰ دقیقه اول فوق‌العاده تاثیرگذار بودیم، گل‌های اول خیلی خوب بودند. فکر می‌کنم اسکاتلندی‌ها هم تحت‌تاثیر قرار گرفتند. خودمان را خیلی خوب نشان دادیم. از عملکرد ایلکای گوندوغان هم خیلی راضی هستم، خیلی خوب بود، همیشه برای پاس دادن در دسترس بود. این که بازیکنان زیادی در اوایل بازی عملکرد خوبی داشتند، خیلی با ارزش است. جمال موسیالا یک گل خیلی قشنگ زد، فلوریان ویرتز هم همینطور. ایلکای هم مستحق گل بود.

او ادامه داد: عالی است که امروز فقط یک نفر مورد تشویق قرار نمی‌گیرد. این یک گام خوب بود، اما فقط اولین گام است. باید به راهمان ادامه دهیم و بازی با مجارستان در روز چهارشنبه متفاوت خواهد بود.

سرمربی آلمان بیان کرد: به بازی‌های اول تورنمنت‌های قبلی نگاه کردیم و در چنین شرایطی می‌تواند یک نوع فشار وجود داشته باشد. به خصوص در ۲۰ دقیقه اول درخشان بودیم، مالکیت توپ عالی و ضدپرسینگ فوق‌العاده‌ای داشتیم. از عملکرد راضی بودم و در کل بازی تمرکزمان را حفظ کردیم. یک گل خوردیم، اما در نهایت اشکالی ندارد. بازیکنان‌مان از اینکه آن گل را خوردیم، ناراضی بودند، اما وقتی که با اختلاف چهار گل جلو بودیم، نشانه خوبی است. اسکاتلند در این بازی تنها یک بار توانست به سمت دروازه مانوئل نویر نزدیک شود.

او خاطرنشان کرد: تا حدی تعجب کردم که اسکاتلند در ۲۰ دقیقه اول آنقدر تهاجمی نبود. فکر می‌کنم از مالکیت توپ‌مان که واقعا متمرکز بود، غافلگیر شدند. بازی را خیلی خوب شروع کردند و در ۱۵ دقیقه اول یک اشتباه کردند. بعد از آن کمی غافلگیر شدند، کمی ترسیدند. احساس کردند بازیکنانی در خط حمله داریم که می‌توانند گلزنی کنند، به همین دلیل به دفاع فرو رفتند. آنها پرسینگ سنگینی که گاهی در بازی‌های مقدماتی انجام می‌دادند را نداشتند. فکر می‌کنم ۲۰ دقیقه‌ی اول، کلید بازی بود.