اوکراین ۰ – ۰ بلژیک/ حذف بی رحمانه زرد‌ها و هدایت شیاطین سرخ به سمت تقابل با فرانسه

اوکراین و بلژیک در چارچوب مسابقات یورو ۲۰۲۴ به تساوی بدون گل رضایت دادند تا زردپوشان اوکراینی از مسابقات حذف شوند.

image_pdfimage_printچاپ خبر

در ادامه دیدار‌های هفته پایانی دور گروهی یورو ۲۰۲۴، امشب تیم‌های ملی بلژیک و اوکراین به مصاف هم رفتند که این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید.

این گروه از لحاظ شرایط تیم‌ها در هفته پایانی، عجیب‌ترین گروه یورو هم محسوب می‌شد و هر چهار تیم قبل از بازی آخر با یک برد و یک باخت، سه امتیازی بودند، اما بلژیک از لحاظ تفاضل گل در رتبه دوم قرار گرفته بود و اوکراین هم با تفاضل منفی ۲ در رتبه چهارم بود.

این دیدار به خصوص در نیمه دوم بسیار زیبا و سریع دنبال شد و اوکراین که با توجه به تساوی رومانی و اسلواکی در دیگر دیدار این گروه، برای فرار از حذف نیازمند پیروزی بود، فشار زیادی روی دروازه بلژیک ایجاد کرد. البته بلژیک هم برای صدرنشینی و فرار از بازی مقابل تیم ملی فرانسه در مرحله یک هشتم باید بازی را می‌برد به همین دلیل فقط دفاع نکرد و ضدحملات خطرناکی روی دروازه اوکراین ایجاد کرد که در نهایت تلاش هیچکدام نتیجه نداشت و بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید. در این گروه در پایان، هر چهار تیم چهار امتیازی شدند و اوکراین به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به سایرین، به شکل بی رحمانه‌ای حذف شد.

بلژیک با دوم شدن در گروه، به طرف سخت‌تر نمودار مرحله حذفی یورو ۲۰۲۴ رفت و در یک هشتم حالا باید با تیم قدرتمند فرانسه بازی کند و در صورت پیروزی احتمالا با پرتغال روبرو خواهد شد. مسیر بلژیک تا رسیدن به فینال بسیار سخت و تقریبا غیرممکن خواهد بود.