دلال‌ها فوتبال را به خاک سیاه نشاندند

جوانگرایی در تیم‌ملی نیاز به زمان دارد.

image_pdfimage_printچاپ خبر

به گزارش خبرگزاری ایپنا ؛ مجید نامجومطلق درباره مشکلاتی که سد راه باشگاه‌ها برای تمدید قرارداد با بازیکنان وجود دارد، می‌گوید: «در شرایطی که تعصب به پیراهن و تار سبیل و نان و نمک ارزش خود را از دست داده، این حرف‌ها دور از ذهن نیست. بالاخره فوتبال تبدیل به یک صنعت شده و بازیکن محض لذت بردن به میدان نمی‌رود و رفتار باشگاه‌ها تابعی از رفتارهای اجتماعی است. واسطه‌ها صد درصد در این نقل و انتقالات و افزایش دستمزدها سهم زیادی دارند.
من معتقدم دلال‌ها فوتبال ایران را به خاک سیاه نشاندند. متأسفانه برچسب حرفه‌ای بودن را به پیشانی این فوتبال می‌زنند، در حالی‌که بسیاری از تیم‌ها زمین تمرین، ورزشگاه اختصاصی و ۱۰۰ چیز دیگر را ندارند.»
پیشکسوت سرخابی درباره نبود کمک داور ویدیویی نیز این جمله را به زبان آورد: «ضعیف‌ترین کشورها از این فناوری برخوردارند، اما اینجا برای آنکه مفسدان ردیابی نشوند و زد و بند در دیدها جا نگیرد وی‌اِی‌آر را به کار نمی‌گیرند.»
نامجو درباره کیفیت یورو نیز گفت: «قاطعانه می‌گویم کیفیت این جام ملت‌ها از کیفیت جام جهانی هم بالاتر است. دیگر هیچ تیم ضعیفی در یورو وجود ندارد و نزدیکی تیم‌ها دست همه کارشناسان را در حنا گذاشته است. این دیگر فرافوتبال است نه فوتبال.»

پیشکسوت استقلال درباره روند جوانگرایی در تیم ملی نیز این جملات را به زبان آورد: «آینده تیم ملی ما نیاز به جوانگرایی دارد، اما باید قلعه‌نویی را هم درک کنیم و بدانیم که نیاز به زمان و ساخته شدن ساختار معیوب فوتبالمان داریم. برای صعود به جام جهانی هم با توجه به تعداد تیم‌های صعودکننده مشکلی نداریم، اما برای نتیجه‌گیری در جام جهانی باید این مسائل را هم در نظر بگیریم که بازیکنان لژیونر تیمی مثل کره جنوبی در چه تیم‌هایی بازی می‌کنند و چقدر در آن تیم‌ها تأثیرگذارند که نمونه‌اش هم سون است. اما در تیم ملی ما جدا از سردار و طارمی لژیونرهای دیگرمان در چه تیم‌هایی هستند؟ به همین دلیل هم هست که باید دست به دست هم بدهیم و برای فوتبالمان شرایط و امکانات بهتری را با توجه به برنامه‌ریزی خوب فراهم کنیم تا خوب نتیجه بگیریم و شرایط تغییر کند.»

۲۵۷ ۲۵۱