تاج: ایران در گروه راحتی افتاد!

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص قرعه تیم ملی در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در آسیا گفت: فوتبال پیش‌بینی ناپذیر است اما قرعه ما نسبت به برخی گروه‌ها راحت‌تر است.

image_pdfimage_printچاپ خبر

به گزارش خبرگزاری ایپنا ؛ مهدی تاج امروز (جمعه) پس از حضور در انتخابات ریاست جمهوری در ورزشگاه شهید شیرودی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با تیم فوتبال جوانان برای حضور در انتخابات آمدم که همه آنها رای اولی هستند و قرار است فردا عازم قرقیزستان شوند. باور داریم که انتخابات با مشارکت مردم می‌تواند نتایج بسیار خوبی داشته باشد و برای پیشبرد کشور نقش مهمی دارد.

رئیس فدراسیون فوتبال این را هم گفت: مقام معظم رهبری همواره بر مشارکت گسترده برای پیشبرد کشور تاکید دارند. باور داریم ایران قوی با ورزش شکل می‌گیرد و فوتبال نیز در این میان نقش مهمی دارد. وزیر ورزش آینده باید همت و تلاش زیادی برای سربلندی ورزش و فوتبال در جهان و آسیا داشته باشد. ما عناوین بسیار خوبی در ورزش جهان داریم که باید ارتقا داده شود.

تاج در خصوص قرعه تیم ملی در مسیر جام جهانی فوتبال گفت: تیم‌ها سرمایه‌گذاری خوبی کردند و حتی قرقیزستان نتایج خوبی در دور نخست کسب کرد. تیم‌های آسیایی هزینه زیادی در فوتبال کردنده‌اند. در آینده نزدیک مقدماتی جام جهانی را داریم. چندین تورنمنت مهم داریم و دولت بعد باید کمک خوبی به فوتبال کند.

رئیس فدراسیون فوتبال اظهار کرد: در فوتبال هیچ چیزی قابل پیش‌بینی نیست اما نسبت به سایر تیم‌ها قرعه بهتری داریم و حتی از لحاظ رفت و آمد نیز شرایط خوبی داریم و تنها برای دیدار با کره‌شمالی مشکل داریم که باید در زمین بی‌طرف بازی کنیم که در مالزی یا چین است.

وی ادامه داد: برای حضور در دیدارهایی که میهمان هستیم با یک پرواز هم می‌توانیم سفر کرد. فقط کره‌شمالی است که بازی را در زمین بی‌طرف برگزار می‌کند. اگر قرعه ما با تیمی مانند استرالیا بود باید یک پرواز بالای ۳۰ ساعت را تجربه می‌کردیم.

تیم ملی فوتبال ایران طبق قرعه‌کشی که روز گذشته در مالزی مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار شد، در گروه A با تیم‌های قطر، ازبکستان، امارات، قرقیزستان و کره‌شمالی همگروه شد.

برنامه بازی‌های تیم ملی ایران به شرح زیر است:

ایران – قرقیزستان : ۱۵ شهریور ۱۴۰۳

امارات – ایران: ۲۰ شهریور ۱۴۰۳

ازبکستان – ایران : ۱۹ مهر ۱۴۰۳

ایران – قطر: ۲۴ مهر ۱۴۰۳

کره شمالی ایران: ۲۴ آبان ۱۴۰۳

قرقیزستان – ایران: ۲۹ آبان ۱۴۰۳

ایران – امارات: ۳۰ اسفند ۱۴۰۳

ایران – ازبکستان: ۵ فروردین ۱۴۰۴

قطر – ایران: ۱۵ خرداد ۱۴۰۴

ایران – کره شمالی: ۲۰ خرداد ۱۴۰۴

۲۵۷ ۲۵۱