ملی‌پوشان دهه گذشته والیبال، ستاره‌های امروز را شکست دادند

برد 80 مقابل 90

به گزارش خبرگزاری ایپنا،هفته پنجم لیگ برتر والیبال در حالی برگزار شد که تیم پرستاره و مدعی بانک سرمایه نخستین شکستش را پذیرفت و پیکان هم در تهران از یک قدمی باخت گریخت و در یک بازی نزدیک و حساس و البته در پنج ست، ساپیا را شکست داد. باخت پارسه شگفتی‌ساز در ارومیه […]

image_pdfimage_printچاپ خبر

به گزارش خبرگزاری ایپنا،هفته پنجم لیگ برتر والیبال در حالی برگزار شد که تیم پرستاره و مدعی بانک سرمایه نخستین شکستش را پذیرفت و پیکان هم در تهران از یک قدمی باخت گریخت و در یک بازی نزدیک و حساس و البته در پنج ست، ساپیا را شکست داد.

باخت پارسه شگفتی‌ساز در ارومیه و نخستین برد کاله بعد از چهار شکست پیاپی هم از دیگر نتایج این هفته است. گنبدی‌ها هم البته در این هفته نخستین برد خود را جشن گرفتند و عمران ساری هم به یک برد دیگر دست پیدا کرد و شهرداری تبریز را با نتیجه سه بر یک با شکست بدرقه کرد.

جدال سنتی با چاشنی معروف!
اولین بازی هفته پنجم از غذا زیباترین و طولانی‌ترین دیدار لیگ لقب گرفت. دیداری که دو رقیب قدیمی یعنی پیکان و سایپا برابر هم قرار گرفتند. سایپا که در هفته‌های گذشته خود یکی از آماده‌ترین تیم‌های لیگ نشان داده بود برابر پیکانی قرار گرفت که باخت غیر منتظره‌ای را هفته گذشته برابر پارسه تجربه کرده بود. سایپا دیدار را بهتر شروع کرد اما در ادامه این پیکان بود که به بازی برگشت اما دو تیم تا امتیاز 18 ست پنجم هم برابر پیش رفتند اما برد به پیکان رسید.
این دیدار جذاب و دیدنی حاشیه‌هایی هم در ابتدای بازی داشت که منجر به اظهارنظرهای عجیب و جالبی شده و باید دید تصمیم کمیته انضباطی در باره حواشی این دیدار چه خواهد بود.

جدال دهه هشتادی‌ها با نودی‌ها!
از اولین بازی می‌رویم به دیدار آخر که به دلیل کشدار شدن بازی پیکان و سایپا قدری دیرتر هم آغاز شد. دیدار بین تیم پر ستاره و مدعی بانک سرمایه و صالحین ورامین که در نهایت اولین باخت سرمایه دارها را رقم زد و شاگردان ترکاشوند در صالحین ورامین کار بزرگی انجام دادند.
این دیدار به نوعی جدال تیم‌های ملی دهه هشتاد و دهه نود تیم ملی بود. از یک طرف بانک سرمایه فرهاد قائمی، میلاد عبادی پور، فرهاد ظریف، محمد موسوی، عادل غلامی و مهدی مهدوی و شهرام محمودی را در اختیار داشت که بازیکنان ثابت تیم ملی در دهه نود بوده‌اند. البته موسوی، مهدوی و ظریف در دهه گذشته هم در تیم ملی حضور داشتند اما بخش اعظم فعالیتشان به دهه اخیر برمی گردد.
از طرف دیگر محمد ترکاشوند که خودش جزو ستاره‌ها و بازیکنان اصلی تیم ملی در دهه هشتاد ایران به حساب می‌آید، امیر حسینی، محمد محمد کاظم، سعید مصطفی وند، شیرکوند، حسام بخششی و حمزه زرینی را در اختیار داشت. بازیکنانی که اکثر آنها بازیکنان تیم ملی در دهه هشتاد بوده‌اند. طول عمر بازی بازیکنانی مثل امیر حسینی، محمد کاظم، مصطفی وند و شیرکوند دقیقا به نسل حاضر رسید و بازیکنان سمت مقابل جای همین بازیکنان را در تیم ملی گرفتند.
در پایان این دیدار تیم مصطفی کارخانه اولین باخت خود را برابر تیم سن و سال دار و البته با تجربه متین تجربه کرد تا مشخص شود سرمایه‌ای‌ها هم شکست‌ناپذیر نیستند. شاید هم باید گفت که هنوز هم دود از کنده بلند می‌شود و بازیکنانی که جایشان را در تیم ملی به جوان ترها داده‌اند هم هنوز شرایط بدی ندارند.
در این میان البته نباید از نقش پررنگ امیر حسینی در برد متین چشمپوشی کنیم. بازیکنی که مرز چهل سالگی را رد کرده اما هنوز بیشتر از جوان‌ها کری می‌خواند و برای برد تیمش تلاش می‌کند. به عبارت بهتر ژیگالدو و مهدی مهدوی نتوانستند از ابزارهای هجومی شان در زمین استفاده کنند اما امیر حسینی به خوبی این کار را انجام داد و بخش اعظم برد تیم خود را به دوش کشید.

نخستین برد در سبد آمل و گنبد
تیم‌های کاله آمل و هاوش گنبد در هفته پنجم لیگ برتر به نخستین برد خود در دیدارهای این فصل رسیدند. تیم‌هایی که از قضا جزو پرتماشاگرترین تیم‌های لیگ و از شهرهایی هستند که والیبال در آنها اهمیت بسیار زیادی دارد.
شاگردان بهروز عطایی در کاله بعد از چهار شکست پیاپی بالاخره طعم برد را چشیدند. کاله البته سه دیدارش را برابر شهرداری ارومیه، پیکان و بانک سرمایه انجام داد و قرعه دشوار شاید اصلی‌ترین دلیل وضعیتش بود. آنها خاتم اردکان را شکست دادند و از این به بعد تا پایان نیم‌فصل دوم دیدارهای به نسبت ساده تری دارند و باید دید در این دیدارها چه نتیجه‌ای کسب می‌کنند.
تیم هاوش هم بعد از چهار شکست، از تیم خوب شهرداری اراک در خانه پذیرایی می‌کرد که توانست نخستین برد خود را در این دیدار خانگی کسب کند.
در سایر دیدارها تیم شگفتی ساز پارسه در ارومیه به مصاف شهرداری این شهر رفت و در سه ست پیاپی بازی را به حریف واگذار کرد. پارسه هفته گذشته پیکان را شکست داده بود. عمران ساری هم 3 بر یک شهرداری تبریز را شکست داد.

تقصیرها گردن داور!
دیدارهای این هفته دو بازنده بزرگ داشت. یکی بانک سرمایه و دیگری هم سایپا. بازنده‌هایی که هردو بعد از شکست برابر حریفان، داوری را عامل اصلی باخت عنوان کردند و معتقدند اگر داوری به ضررشان نبود بازی را برده بودند!
بازی سایپا و پیکان خیلی نزدیک بود اما شکست سه بر یک سرمایه برابر نماینده ورامین آنقدری نزدیک نبوده که بازیکنان و کادر فنی سرمایه از تاثیر مستقیم داوری شکایت و خود را برنده بازی بدانند.
در هر صورت بازیکنان و مربیان ما همگی به این سمت سوق داده شده‌اند که تحت هر شرایطی حواشی را دنبال کنند و در بیرون از میدان به دنبال برد و باختو مقصر بگردند.