اسبقیان: بودجه فدراسیون دوومیدانی ۹۰ میلیارد تومان شده است

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: ۲۸ میلیارد اعتبار فدراسیون دوومیدانی بود، اما امسال ۹۰ میلیارد شد.

image_pdfimage_printچاپ خبر

 محمدشروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان درباره انتخاب احسان حدادی در مجمع انتخاباتی فدراسیون دوومیدانی گفت: ۱۵ مجامع انتخاباتی از زمان حضورمان در وزارت ورزش و جوانان برگزار کردیم. به احسان حدادی تبریک می‌گویم. در ۱۵ مجمعی که برگزار کردیم هیچ اظهار نظری درباره کاندیدا‌ها نداشتیم. من امانتدار مجمع بودم و به هیچ کس توصیه نکردم که چه کسی را انتخاب کنند. اعضای مجمع شعور بالایی دارند و ما به مجمع احترام می‌گذاریم و متخصصان رشته ورزشی در مجمع حضور دارند و آنها تشخیص می‌دهند به چه کسی رای بدهند. ما به آرای مجمع انتخاباتی احترام بگذاریم.

او ادامه داد: یکی از ورزشکاران گفت که با توجه به سابقه ات در دوومیدانی یکی از کاندیدا‌ها را معرفی کن تا به او رای بدهیم و من گفتم که با همه کاندیدا‌ها رفیق هستم. 

اسبقیان بیان کرد: تلاشمان این است که انتخابات سالم در شان اعضای مجمع برگزار کنیم و نمی‌خواهیم شرمنده دوستان شویم. حداکثر اعضا به حدادی رای دادند و ما هم از او حمایت می‌کنیم و ان شاالله افتخارآفرینی در استان‌های ما با حضور حدادی در ریاست فدراسیون تداوم یابد. دوومیدانی ورزش مادر هست و باید توجه ویژه‌ای به این رشته ورزشی شود.

معاون وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: ما ۲ سهمیه المپیک در دوومیدانی گرفتیم و ان شاالله این سهمیه‌ها افزایش یابد. من دونده ۱۰۰ متر بودم و آرزویم این است که روزی دوندگان ۱۰۰ متر در فینال المپیک راه یابند تا مدال بگیرند. آرزویم این است که تفتیان، اسماعیل نژاد و فصیحی به فینال المپیک راه یابند. احسان حدادی نایب قهرمان المپیک شد و حسین رسولی هم می‌تواند قهرمان المپیک شود.

او در خصوص بودجه فدراسیون دوومیدانی گفت: ۲۸ میلیارد اعتبار دوومیدانی بود، اما امسال ۹۰ میلیارد شد. کمیته ملی المپیک هم بودجه‌ای در نظر می‌گیرد.