نبرد فرانسه با شیاطین سرخ پُرنوسان/ کمین اسلوونی برای رونالدو و یارانش

مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ امروز با بازی‌های فرانسه – بلژیک و پرتغال – اسلوونی پیگیری می‌شود.

image_pdfimage_printچاپ خبر

در ادامه مسابقات مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴، امروز ۲ دیگر برگزار می‌شود.

فرانسوی ها در مرحله گروهی در بازی نخست شان اتریش را با یک گل شکست دادند. در بازی دوم و سوم نیز مقابل هلند و لهستان به تساوی بدون گل و یک بر  یک رسیدند  و در حالی که کسی تصور نمی‌کرد با ۵ امتیاز پس از اتریش به عنوان تیم دوم گروه راهی مرحله یک هشتم نهایی شدند.

بلژیک پرستاره در این مسابقات بازی‌های پرنوسانی از خود به نمایش گذاشته است. آن‌ها در بازی اول با یک گل مقابل اسلواکی شکست خوردند، اما در بازی دوم رومانی را با ۲ گل شکست دادند. در بازی سوم نیز مقابل اوکراین به تساوی بدون گل رسیدند و در نهایت با ۴ امتیاز به عنوان تیم دوم راهی این مرحله شدند.

۲ تیم برای هفتاد و ششمین بار به مصاف یکدیگر خواهند رفت. فرانسه مقابل هیچ حریفی به این اندازه قرار نگرفته است و بلژیک هم بیشترین رویارویی اش با هلند ۱۲۹ بار بوده است.

فرانسه هر چهار بازی قبلی خود مقابل بلژیک در مسابقات بزرگ یورو  و جام جهانی را با برد پشت سر گذاشته است. آنها در این بازی‌ها در مجموع ۱۳ گل زده اند و فقط ۳ گل دریافت کرده اند.

تنها تقابل دو تیم در مسابقات یورو به ۴۰ سال قبل بر می‌گردد؛ جایی که فرانسه در مرحله گروهی یورو ۱۹۸۴، حریفش را با ۵ گل شکست داد.

بلژیکی ها برای سومین بار متوالی موفق شده اند در مرحله حذفی یورو حاضر باشند و امیدوارند این روند را طولانی‌تر کنند.

فرانسه ۵ مورد از ۶ بازی اخیرش در مسابقات یورو را با تساوی به پایان رسانده است و آن‌ها تنها یک برد کسب کرده اند آنها در دوره قبلی این رقابت‌ها، مقابل  سوئیس در این مرحله  به نتیجه ۳ بر ۳  دست یافتند و در ضربات پنالتی، به برتری ۵ بر ۴ دست یافتند.

در گروه F پرتغالی‌ها ۲ بازی نخست خود مقابل جمهوری چک و ترکیه را با نتایج ۲ بر یک و ۳ بر صفر پیروز شدند و در حالی که با ۶ امتیاز صعودشان به مرحله یک هشتم نهایی قطعی شده بود روبرتو مارتینز سرمربی این تیم در مقابل گرجستان به بازیکنان اصلی اش بجز کریستیانو رونالدو استراحت داد که در نهایت با ۲ گل مغلوب گرجی‌ها شدند.

اسلوونی  در گروه C در بازی اول و دوم مقابل دانمارک و صربستان به تساوی یک بر یک دست یافت. آن‌ها در بازی سوم شان انگلیس پرستاره را با نتیجه بدون گل متوقف کردند تا با ۳ امتیاز بتوانند به عنوان یکی از تیم‌های برتر سوم راهی مرحله یک هشتم نهایی شوند.

پرتغال و اسلوونی برای دومین بار در تاریخ خود به مصاف هم می‌روند. تقابل قبلی آن‌ها دیداری دوستانه بود که در ماه مارس ۲۰۲۴ برگزار شد و با پیروزی ۲ بر صفر اسلوونی به پایان رسید.

پس از قهرمانی در یورو ۲۰۱۶، پرتغال تنها یک بار به مرحله یک هشتم نهایی یکی از دو تورنمنت جام جهانی یا یورو صعود کرده است (جام جهانی ۲۰۲۲). پرتغال در یورو ۲۰۲۰ در مرحله یک هشتم نهایی مغلوب بلژیک شد.

اسلوونی برای اولین بار در تاریخ خود به مرحله حذفی یک مسابقات معتبر رسیده است. آن ها در ۹ بازی اخیر خود در تمامی رقابت‌ها شکست نخورده اند.

پرتغال در ۱۸ بازی اخیر خود در تمامی رقابت ها، ۱۵ پیروزی به دست آورده است. تیم روبرتو مارتینز در این ۱۸ بازی، هیچ گاه مساوی نکرده است و ۳ شکست در کارنامه اش ثبت شده است.